
Klopt F1-coureur Robert Kubica ooit op je ruitje in de buurt van de Nürburgring met de vraag of hij een rondje in je auto mag, denk dan even twee keer na. Onlangs ging hij langs bij Apex Nürburg om daar een BMW M4 te huren. Kubica pushte de BMW M4 zo hard dat de kunststof diffusor begon te smelten rond de uitlaten. En dat niet alleen: de kosten die het bedrijf heeft aan de reparaties aan de auto, overstijgen de inkomsten. Als Kubica een auto van je huurt, maak je dus verlies.
Rally- en F1-coureur Kubica betaalde 7.000 euro voor de 36 ronden op de Nürburgring in een BMW M4 van de vorige generatie. Naast de remmen en de banden waren ook de wiellagers naar zijn grootje. Het is niet duidelijk hoe lang de lagers al onder de auto zaten, maar je kunt stellen dat Kubica in ieder geval het laatste zetje gaf. Normaal gaan de wiellagers zo’n 200 tot 300 rondes op de Nürburgring mee.
Robert Kubica startte zijn rondjes met nieuwe remblokken. Aan het einde van zijn 750 kilometer Nürburgring waren de voorste blokken voor de helft op. De achterste remblokken zijn er beter aan toe, omdat Kubica uiteraard zonder rij-assistenten rijdt, waardoor de auto niet in de bochten zelf bijremt om zich te stabiliseren. De banden waren er al na twintig ronden aan.
Motorisch is deze BMW M4 geheel standaard. Ook de remklauwen zijn standaard, maar de remblokken zijn geüpgraded. Het volledige onderstel werd aangepakt voor de Nürburgring en de auto mist wat gewicht door het verwijderen van geluidsisolatie. De BMW M4 reed al ruim 81.000 kilometer op de standaard motor, zonder grote problemen.
Slijtage aan je auto op de Nürburgring
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

Driftende BMW rijdt zo politie tegemoet en krijgt een prent

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

BMW doet nette redding met 150 km/u op de Nürburgring

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

De eerste elektrische brandweerwagen van de VS heeft een BMW-dieselmotor aan boord

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

Driftende BMW rijdt zo politie tegemoet en krijgt een prent

Kooptip: BMW M4 van Diego Maradona

Koolstofvezel BMW M4 is op weg naar Nederland

Combo-deal: Manhart MHX5 en MH4 GTR

BMW M4 met biturbo V8 uit de M5

BMW M4 vliegt rechtdoor over rotonde

Gespot: BMW M4 met M4-trailer

Nürburgring vanuit de lucht gezien

Nürburgring-compilatie: Greatest Moments 2020

Compilatie: Bijna-crashes op de Nürburgring 2020

Springfoto van auto op Nürburgring

Mercedes-AMG GT Black Series grijpt Ringrecord

Zicht op de Nürburgring tijdens de 24 Uur

BMW-rijder denkt dat ie in online lobby zit

Compilatie: Onveilige momenten op de Nürburgring

Touristenfahrten 2022 begint op 12 maart

Camaro op de Nürburgring blaast iets op

VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn

Porsche 718 Cayman GT4 RS: welke motor?

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

Gasten bouwen rupsbanden op een Tesla Model 3

Audi A4 stuitert over de snelweg achter sleepauto aan

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

Hoge bazen Mercedes waren ‘dronken’ toen ze instemden met de AMG One

De Audi RS 3 Limousine maakt ons verdrietig voor een elektrische toekomst

Volgende week is benzine in Duitsland 50 cent goedkoper dan bij ons

Rijdt de Mercedes EQB 300 zo vriendelijk als hij eruitziet?

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

Lego Ferrari Daytona SP3 is het perfecte maatje voor je Lego Lamborghini

Hoge bazen Mercedes waren ‘dronken’ toen ze instemden met de AMG One

Toyota GR86: 1e rij-indruk

Deze Chevrolet Bel Air heeft 650 pk uit een moderne V8 en moet 333.000 euro kosten

Reacties