
Klopt F1-coureur Robert Kubica ooit op je ruitje in de buurt van de Nürburgring met de vraag of hij een rondje in je auto mag, denk dan even twee keer na. Onlangs ging hij langs bij Apex Nürburg om daar een BMW M4 te huren. Kubica pushte de BMW M4 zo hard dat de kunststof diffusor begon te smelten rond de uitlaten. En dat niet alleen: de kosten die het bedrijf heeft aan de reparaties aan de auto, overstijgen de inkomsten. Als Kubica een auto van je huurt, maak je dus verlies.
Rally- en F1-coureur Kubica betaalde 7.000 euro voor de 36 ronden op de Nürburgring in een BMW M4 van de vorige generatie. Naast de remmen en de banden waren ook de wiellagers naar zijn grootje. Het is niet duidelijk hoe lang de lagers al onder de auto zaten, maar je kunt stellen dat Kubica in ieder geval het laatste zetje gaf. Normaal gaan de wiellagers zo’n 200 tot 300 rondes op de Nürburgring mee.
Robert Kubica startte zijn rondjes met nieuwe remblokken. Aan het einde van zijn 750 kilometer Nürburgring waren de voorste blokken voor de helft op. De achterste remblokken zijn er beter aan toe, omdat Kubica uiteraard zonder rij-assistenten rijdt, waardoor de auto niet in de bochten zelf bijremt om zich te stabiliseren. De banden waren er al na twintig ronden aan.
Motorisch is deze BMW M4 geheel standaard. Ook de remklauwen zijn standaard, maar de remblokken zijn geüpgraded. Het volledige onderstel werd aangepakt voor de Nürburgring en de auto mist wat gewicht door het verwijderen van geluidsisolatie. De BMW M4 reed al ruim 81.000 kilometer op de standaard motor, zonder grote problemen.
Slijtage aan je auto op de Nürburgring
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Deze opgeleukte BMW M340i heeft een fraaiere neus dan de M3 én meer koppel

Deze zes briljante BMW 3-serie alternatieven zijn nu interessante gebruikte auto’s

De BMW M3 blijft nog heel lang een zescilinder houden, dit is waarom

BMW maakt gehakt van Audi én Mercedes met een stokoud model

Zie jij van welke populaire auto de koplampen van deze bus komen?

Deze 6 toffe Alpina’s kosten minder dan de goedkoopste nieuwe BMW

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

De vernieuwde BMW iX is beter en te bestellen met een tegenstrijdig pakket

BMW X3 40d: dikke diesel met actieradius van 970 kilometer

Zoveel slechter presteren winterbanden in de zomer

Kooptip: BMW M4 van Diego Maradona

Koolstofvezel BMW M4 is op weg naar Nederland

Combo-deal: Manhart MHX5 en MH4 GTR

BMW M4 met biturbo V8 uit de M5

BMW M4 vliegt rechtdoor over rotonde

Dit is de snelste sedan op de Nürburgring ooit

Je ziet gelijk waarom deze kansloze Mercedes-rijder bijna crasht op de Nürburgring

VIDEO: Lotus toont speciale Evija X met razendsnelle ronde op de Nürburgring

Je kunt nu de 24 Uur van de Nürburgring rijden in Assetto Corsa Competizione

VIDEO: Voor deze Porsche 911 Dakar zijn er geen track limits op de Nürburgring

F1-coureur Ocon test hardere versie van de Alpine A110 op de Nürburgring

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Telefoonmerk Xiaomi wil Porsche verslaan met deze SU7 Ultra: 1.500+ pk met ‘V8s’- en ‘V6s’-motoren

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Leapmotor C10 Design: Audi Q5-formaat voor Golf-geld (review)

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

De nieuwe Audi RS 5 gaat op twee vlakken dikker worden dan de C 63 AMG

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Als je een boete krijgt met dit specifieke bedrag, moet je even goed oppassen

Verkopen elektrische auto’s met 17,7 procent gestegen, we willen dus wél een EV

Alleen vandaag: 1 jaar TopGear Jaarspecials met 40% korting

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Reacties