
Klopt F1-coureur Robert Kubica ooit op je ruitje in de buurt van de Nürburgring met de vraag of hij een rondje in je auto mag, denk dan even twee keer na. Onlangs ging hij langs bij Apex Nürburg om daar een BMW M4 te huren. Kubica pushte de BMW M4 zo hard dat de kunststof diffusor begon te smelten rond de uitlaten. En dat niet alleen: de kosten die het bedrijf heeft aan de reparaties aan de auto, overstijgen de inkomsten. Als Kubica een auto van je huurt, maak je dus verlies.
Rally- en F1-coureur Kubica betaalde 7.000 euro voor de 36 ronden op de Nürburgring in een BMW M4 van de vorige generatie. Naast de remmen en de banden waren ook de wiellagers naar zijn grootje. Het is niet duidelijk hoe lang de lagers al onder de auto zaten, maar je kunt stellen dat Kubica in ieder geval het laatste zetje gaf. Normaal gaan de wiellagers zo’n 200 tot 300 rondes op de Nürburgring mee.
Robert Kubica startte zijn rondjes met nieuwe remblokken. Aan het einde van zijn 750 kilometer Nürburgring waren de voorste blokken voor de helft op. De achterste remblokken zijn er beter aan toe, omdat Kubica uiteraard zonder rij-assistenten rijdt, waardoor de auto niet in de bochten zelf bijremt om zich te stabiliseren. De banden waren er al na twintig ronden aan.
Motorisch is deze BMW M4 geheel standaard. Ook de remklauwen zijn standaard, maar de remblokken zijn geüpgraded. Het volledige onderstel werd aangepakt voor de Nürburgring en de auto mist wat gewicht door het verwijderen van geluidsisolatie. De BMW M4 reed al ruim 81.000 kilometer op de standaard motor, zonder grote problemen.
Slijtage aan je auto op de Nürburgring
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear





AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen



De nieuwe BMW M3 CS is een CSL met vierwielaandrijving (550 pk)



BMW M340i xDrive review: De reden waarom je geen SUV nodig hebt


Deze BMW 3-serie is omgebouwd tot (straatlegale!) driftkart met 1.200 pk


Deze getunede BMW E21 3-serie kreeg de V10 uit een E60 M5 en staat te koop





Is de BMW M3 Touring de perfecte gezinsauto voor de wintersport?




Kun je straks je elektrische BMW naar benzine laten ruiken?




AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


De BMW XM Label Red gaat meedoen aan Pikes Peak


BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)


Bedrijfswagens van BMW? Nee, een pick-up gaat er voorlopig niet komen


Zoveel slechter presteren winterbanden in de zomer


Kooptip: BMW M4 van Diego Maradona


Koolstofvezel BMW M4 is op weg naar Nederland


Combo-deal: Manhart MHX5 en MH4 GTR


BMW M4 met biturbo V8 uit de M5


BMW M4 vliegt rechtdoor over rotonde


Nürburgring vanuit de lucht gezien


Nürburgring-compilatie: Greatest Moments 2020


Compilatie: Bijna-crashes op de Nürburgring 2020


Springfoto van auto op Nürburgring


Mercedes-AMG GT Black Series grijpt Ringrecord


Zicht op de Nürburgring tijdens de 24 Uur


BMW-rijder denkt dat ie in online lobby zit


Compilatie: Onveilige momenten op de Nürburgring


Touristenfahrten 2022 begint op 12 maart


Camaro op de Nürburgring blaast iets op


VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn


Porsche 718 Cayman GT4 RS: welke motor?





Is de BMW M3 Touring de perfecte gezinsauto voor de wintersport?




AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen



De nieuwe BMW M3 CS is een CSL met vierwielaandrijving (550 pk)


Ook de Polestar 2 krijgt achterwielaandrijving en meer vermogen (plus een nieuwe neus)


Dit zijn de nieuwe concurrenten van de Tesla Model 3, nu de prijs zover gezakt is



BMW M340i xDrive review: De reden waarom je geen SUV nodig hebt





Is de BMW M3 Touring de perfecte gezinsauto voor de wintersport?




Kun je straks je elektrische BMW naar benzine laten ruiken?



De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht



Waarom is er geen maximumsnelheid op de Duitse Autobahn? En waarom hier wel?


De Mercedes GLE is er nu alleen nog maar als hybride


Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar




Kun je straks je elektrische BMW naar benzine laten ruiken?



De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht


Rijdt Max Verstappen straks in een elektrische Ford F-150 Lightning met 1.400+ pk?


Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride



Waarom is er geen maximumsnelheid op de Duitse Autobahn? En waarom hier wel?


Reacties