
Sommige auto’s zijn ontworpen met de eigenaar in het achterhoofd. Daarbij doelen we niet op Rowan Atkinson en zijn McLaren F1, maar zo’n auto die perfect bij de eigenaar past. De Lamborghini Urus van Robert Doornbos en de BMW 118d van Tom Coronel, bijvoorbeeld. We moesten bij het zien van deze Rolls-Royce Spectre van Novitec direct denken aan Cruella De Vil.
En ja, we weten dat een Cadillac Coupe DeVille qua naam perfect past. Echter, als het gaat om sinistere looks denken we niet dat er veel betere voorbeelden zijn. De basis is de Rolls-Royce Spectre, de enorme elektrische auto van Rolls-Royce. Nu zijn Rollsen van zichzelf al heel erg stil en behoorlijk zwaar, waardoor de overstap naar een elektrische auto niet gekunsteld aanvoelt.
De versie van Novitec moet zorgen voor een exclusief doch sportief randje. Zo zijn er een hoop koolstofvezel onderdelen voor de auto. Helaas hebben ze een zwart exemplaar, waardoor je het carbon nauwelijks ziet. Het zal wel een bewuste keuze zijn, want Novitec gebruikt zwart vaak als kleur om een model te lanceren. Wat dan wel weer humor is, in het persbericht rept Novitec over een sportieve doch elegante auto.
Novitec: Spectre is sportief en elegant (haha)
Nu kun je de Spectre van Novitec veel noemen, maar sportief en elegant is best vergezocht. Dat maakt allemaal niet uit, het moet gewoon blubberdik, exclusief en duur eruit zien. Welnu, dat is (meer dan) gelukt. Nu hebben ze dat gedaan met minimale middelen, eigenlijk. Zo is er een carbon frontlip, setje sideskirts, een spoiler en een diffusor. Dat zijn natuurlijk de usual suspects, dus. Uiteraard is de stance van de Spectre van Novitec veel beter. Dat bereiken ze middels een verlagingsset waarmee je de Rolls-Royce verlaagt met 35 mm.

Ook de wielen zijn anders, uiteraard. In samenwerking met Vossen Wheels zijn er diverse modellen waar je uit kunt kiezen. Het model ‘SP2’ past perfect bij de Rolls-Royce en geeft de auto een OEM-uitstraling. Echter, wij zouden sowieso opteren voor die heerlijke putdekselvelgen (die ze SP3 noemen). Dankzij een setje spacers kun je ervoor kiezen om de velgen nog ietsje verder naar buiten te zetten. Normaal gesproken is dat een absolute no-go op een Rolls-Royce, alsof je een lading Maggi over een St. Jakobschelp schenkt.
Echter, als je kijkt naar een standaard Spectre, zeker in het echt, dan lijkt ‘ie een tikkeltje te hoog te staan en de velgen iets te ver naar binnen. Voor het interieur zijn er ook de nodige mogelijkheden. In dit geval is er gekozen voor knalblauw leer, maar als je iets in de geest van 101 Dalmatiërs wenst, is dat vast geen probleem. Het enige echt grote nadeel is dat meer vermogen geen optie is. Als je een auto er sneller uit laat zien, moet deze dat ook zijn, nietwaar?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

De lak op deze motorkap kostte 160 uur om aan te brengen

Dacia Spring en Rolls-Royce Spectre: De duurste neemt het op tegen de goedkoopste

Rolls-Royce Spectre review: Is de elektrische Rolls de beste auto ter wereld?

Is de eerste volledig elektrische Rolls-Royce nog een echte Rolls?

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Bij deze (slimme) nieuwe diefstalmethode weten mensen niet eens dat ze bestolen worden

Nieuwe Rolls-Royce kost minder dan een gebruikte Kia Picanto

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Novitec gaat voor goud met deze prachtige Maserati MC20 Cielo

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Novitec denkt dat je met 919 pk ook geen voorruit nodig hebt

Novitec maakt de Rolls-Royce Ghost Black Badge nog duisterder

Rolls-Royce Wraith Overdose: wie het breed heeft

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
