De drang naar perfectie van de makers achter Gran Turismo 7 reikt verder dan alleen het circuit. Zelfs de ervaring van het kopen van auto’s moet realistisch zijn. Daarom stoft Kazunori Yamauchi, geestelijk vader achter de serie, de tweedehandsdealer uit de vorige delen af. Denk echter niet dat je altijd een goede deal gaat krijgen bij de digitale autodealer.
In de presentatie van gisteren gaf Kazunori Yamauchi tekst en uitleg over de nieuwe Gran Turismo 7. De belangrijkste nieuwe features kon je alvast lezen, maar deze eigenschap wilden we nog even los uitlichten. Met meer dan 400 auto’s ligt de nadruk bij de nieuwe GT weer op het verzamelen. De auto’s kun je nieuw bij de dealer kopen zoals je gewend bent van Gran Turismo Sport, maar je kunt nu ook snuffelen tussen de occasions bij de tweedehandsdealer of het neusje van de zalm kopen bij de Legendary Car Dealer.
De tweedehandsdealer in Gran Turismo 7 lift mee op de overspannen automarkt
Bij de tweedehandsdealer zijn de makers van plan om de prijzen realistisch te maken. Een nette Nissan Skyline R34 GT-R of een Toyota Supra A80 met weinig ervaring is tegenwoordig net zo onbetaalbaar als een Ferrari, dus dat zullen ze in het spel ook zijn. Mocht de markt voor deze Japanse helden inzakken, dan zal dat in het spel waarschijnlijk ook gebeuren. Andere populaire auto’s, zoals oude Porsches en Ferrari’s, zullen eveneens flink aan de prijs zijn.
In de State of Play-presentatie zegt Kazunori Yamauchi over de tweedehandsdealer in Gran Turismo 7: ‘Bij de tweedehandsdealer kunnen spelers auto’s kopen voor betaalbaardere prijzen. Echter zullen sommige populaire tweedehandsauto’s verkocht worden voor een hogere prijs dan toen ze nieuw waren. Dus ook de Japanse sportauto’s uit de jaren negentig die een grote toename in populariteit zagen wereldwijd. Het aanbod wordt elke dag geüpdatet en lichtjes aangepast.’
Jor heeft op 4 februari 2022 geschreven:
Deze prijzen zijn voor de Japanse markt. Dus delen door 10 voor USA/EU. Dit is altijd zo geweest bij GT.