Wat gelijk opvalt is het nieuwe menu van Gran Turismo 7. Het beginscherm is nu een wereldkaart. Althans, zo noemt de ontwikkelaar het. Het is meer een luchtfoto van een kustplaatsje, waarbij elk gebouwtje een functie is. Zo is er een garage waar je naar hartenlust je auto’s kunt tunen. Er is een dealer met tweedehandsauto’s, een normale dealer en een dealer voor de ‘legendarische’ auto’s.

Gran Turismo Café

Een gloednieuwe feature is het café. Als je naar dit gebouwtje gaat, dan kun je daar speciale uitdagingen en races doen. Bij elke nieuwe uitdaging hoort een verhaal dat door iemand met een auto-achtergrond wordt verteld. Volgens de makers is deze modus ook erg belangrijk voor de jonge spelers, die zo wat leren over auto’s en de rijke geschiedenis. Ze proberen de spelers echt de autocultuur bij te brengen.

Niet geheel onbelangrijk: er zijn in totaal 34 locaties om te racen. Per locatie zijn er verschillende layouts van het circuit, waardoor er in totaal 90 banen zijn. Het is wederom een mix van echte circuits en fantasiebanen.

Music Rally

Bij ons ging de muziek van Gran Turismo altijd al snel uit. Niet dat het motorgeluid nou zo goed was, maar de muziekbibliotheek was altijd best beperkt en niet onze smaak. Bij Gran Turismo 7 ligt de nadruk op de muziek. De makers kozen meer dan 300 nummertjes uit en maakten zelfs de modus Music Rally. In deze spelmodus is het genieten van de muziek het doel.

Bij elk checkpoint in het spel krijgt de speler een aantal beats erbij. Per beat in het nummer gaat er een beat van de teller af. Het doel is om snel genoeg nieuwe beats te verzamelen op het circuit om het nummer af te luisteren. Je moet dus wel doorrijden. Het is een soort time attack-modus, maar dan met muziek als leidraad.

Music Replay

Music Replay noemt de ontwikkelaar een van de grootste innovaties van het spel. Bij de vorige Gran Turismo’s stonden de camera’s voor de racereplays blijkbaar altijd op dezelfde plekken. Bij Music Replay pakt het spel willekeurige camerahoeken en -standpunten en dit wordt gecombineerd met muziek. Zo maakt het spel blijkbaar een soort toffe videoclips.

Geen stofzuigergeluid

Altijd een groot punt van kritiek op de oudere GT’s was het motorgeluid. Alle auto’s klonken als opgefokte stofzuigers. Voor Gran Turismo 7 brachten de makers de auto’s naar de studio. Daar gingen ze op de rollerbank om heel specifiek het motorgeluid op te kunnen nemen. Zo heb je alsnog een reden om de muziek uit te zetten.

De nieuwe Gran Turismo komt volgende maand naar de PlayStation 4 en PlayStation 5.

Advertentie

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Meer
Advertentie