
De Pan-Amerikaanse weg loopt van Fairbanks in Alaska tot Vuurland in Argentinië. Niet iedereen is het eens over hoe lang de weg precies is; de schattingen lopen uiteen van 25.000 tot 50.000 kilometer. Waar in ieder geval alle automerken het over eens zijn, is dat het een perfecte naam is voor een speciale uitvoering. Zo gebruikt Mercedes de naam voor hun grilles en Porsche voor een conceptauto. Volkswagen dumpt voor hun kleinste bedrijfsauto nu de naam ‘Alltrack’ en komt met de Volkswagen Caddy Panamericana.
De offroad-behandeling van de Volkswagen Caddy Panamericana is volgens het boekje: zwarte beschermers langs de wielkasten, zwarte bumpers en zwarte stootstrips op de zijkant. Voorop en onderop zit een beetje bodemplaatbescherming en zo hier en daar zijn Panamericana-stickers aangebracht. Over meer rijhoogte lezen we niets; vooral offroad-looks dus. De nieuwe versie is leverbaar als bedrijfsbusje of als personenbusje.
Motoren Volkswagen Caddy Panamericana
Ondanks het offroad-uiterlijk is de nieuwkomer ook gewoon als voorwielaandrijver leverbaar. Vierwielaandrijving is wel mogelijk. Volkswagen legt een 1.5 TSI of een 2.0 TDI in de Caddy. Alleen de versie met de korte wielbasis is te bestellen als offroader. Of de opgestoerde Caddy naar Nederland komt, is nog niet bekend. Niet alle offroadversies van bestaande VW-modellen komen naar Nederland; zo is de Volkswagen Golf Alltrack hier niet verkrijgbaar.
Meer van TopGear


De snelste VW Caddy ter wereld heeft een vijfcilinder en 1.210 pk

Kooptip: VW Caddy met S3-aandrijflijn

17-jarige gepakt met 117 km/u in MMBS

Deze sinistere Volkswagen Caddy kan van jou zijn

Volkswagen Caddy Tuning: dit bedrijf verkoopt 15 sierpaarden

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma
