
De Pan-Amerikaanse weg loopt van Fairbanks in Alaska tot Vuurland in Argentinië. Niet iedereen is het eens over hoe lang de weg precies is; de schattingen lopen uiteen van 25.000 tot 50.000 kilometer. Waar in ieder geval alle automerken het over eens zijn, is dat het een perfecte naam is voor een speciale uitvoering. Zo gebruikt Mercedes de naam voor hun grilles en Porsche voor een conceptauto. Volkswagen dumpt voor hun kleinste bedrijfsauto nu de naam ‘Alltrack’ en komt met de Volkswagen Caddy Panamericana.
De offroad-behandeling van de Volkswagen Caddy Panamericana is volgens het boekje: zwarte beschermers langs de wielkasten, zwarte bumpers en zwarte stootstrips op de zijkant. Voorop en onderop zit een beetje bodemplaatbescherming en zo hier en daar zijn Panamericana-stickers aangebracht. Over meer rijhoogte lezen we niets; vooral offroad-looks dus. De nieuwe versie is leverbaar als bedrijfsbusje of als personenbusje.
Motoren Volkswagen Caddy Panamericana
Ondanks het offroad-uiterlijk is de nieuwkomer ook gewoon als voorwielaandrijver leverbaar. Vierwielaandrijving is wel mogelijk. Volkswagen legt een 1.5 TSI of een 2.0 TDI in de Caddy. Alleen de versie met de korte wielbasis is te bestellen als offroader. Of de opgestoerde Caddy naar Nederland komt, is nog niet bekend. Niet alle offroadversies van bestaande VW-modellen komen naar Nederland; zo is de Volkswagen Golf Alltrack hier niet verkrijgbaar.
Meer van TopGear


De snelste VW Caddy ter wereld heeft een vijfcilinder en 1.210 pk

Kooptip: VW Caddy met S3-aandrijflijn

17-jarige gepakt met 117 km/u in MMBS

Deze sinistere Volkswagen Caddy kan van jou zijn

Volkswagen Caddy Tuning: dit bedrijf verkoopt 15 sierpaarden

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
