
De Pan-Amerikaanse weg loopt van Fairbanks in Alaska tot Vuurland in Argentinië. Niet iedereen is het eens over hoe lang de weg precies is; de schattingen lopen uiteen van 25.000 tot 50.000 kilometer. Waar in ieder geval alle automerken het over eens zijn, is dat het een perfecte naam is voor een speciale uitvoering. Zo gebruikt Mercedes de naam voor hun grilles en Porsche voor een conceptauto. Volkswagen dumpt voor hun kleinste bedrijfsauto nu de naam ‘Alltrack’ en komt met de Volkswagen Caddy Panamericana.
De offroad-behandeling van de Volkswagen Caddy Panamericana is volgens het boekje: zwarte beschermers langs de wielkasten, zwarte bumpers en zwarte stootstrips op de zijkant. Voorop en onderop zit een beetje bodemplaatbescherming en zo hier en daar zijn Panamericana-stickers aangebracht. Over meer rijhoogte lezen we niets; vooral offroad-looks dus. De nieuwe versie is leverbaar als bedrijfsbusje of als personenbusje.
Motoren Volkswagen Caddy Panamericana
Ondanks het offroad-uiterlijk is de nieuwkomer ook gewoon als voorwielaandrijver leverbaar. Vierwielaandrijving is wel mogelijk. Volkswagen legt een 1.5 TSI of een 2.0 TDI in de Caddy. Alleen de versie met de korte wielbasis is te bestellen als offroader. Of de opgestoerde Caddy naar Nederland komt, is nog niet bekend. Niet alle offroadversies van bestaande VW-modellen komen naar Nederland; zo is de Volkswagen Golf Alltrack hier niet verkrijgbaar.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De snelste VW Caddy ter wereld heeft een vijfcilinder en 1.210 pk

Kooptip: VW Caddy met S3-aandrijflijn

17-jarige gepakt met 117 km/u in MMBS

Deze sinistere Volkswagen Caddy kan van jou zijn

Volkswagen Caddy Tuning: dit bedrijf verkoopt 15 sierpaarden

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
