
De Pan-Amerikaanse weg loopt van Fairbanks in Alaska tot Vuurland in Argentinië. Niet iedereen is het eens over hoe lang de weg precies is; de schattingen lopen uiteen van 25.000 tot 50.000 kilometer. Waar in ieder geval alle automerken het over eens zijn, is dat het een perfecte naam is voor een speciale uitvoering. Zo gebruikt Mercedes de naam voor hun grilles en Porsche voor een conceptauto. Volkswagen dumpt voor hun kleinste bedrijfsauto nu de naam ‘Alltrack’ en komt met de Volkswagen Caddy Panamericana.
De offroad-behandeling van de Volkswagen Caddy Panamericana is volgens het boekje: zwarte beschermers langs de wielkasten, zwarte bumpers en zwarte stootstrips op de zijkant. Voorop en onderop zit een beetje bodemplaatbescherming en zo hier en daar zijn Panamericana-stickers aangebracht. Over meer rijhoogte lezen we niets; vooral offroad-looks dus. De nieuwe versie is leverbaar als bedrijfsbusje of als personenbusje.
Motoren Volkswagen Caddy Panamericana
Ondanks het offroad-uiterlijk is de nieuwkomer ook gewoon als voorwielaandrijver leverbaar. Vierwielaandrijving is wel mogelijk. Volkswagen legt een 1.5 TSI of een 2.0 TDI in de Caddy. Alleen de versie met de korte wielbasis is te bestellen als offroader. Of de opgestoerde Caddy naar Nederland komt, is nog niet bekend. Niet alle offroadversies van bestaande VW-modellen komen naar Nederland; zo is de Volkswagen Golf Alltrack hier niet verkrijgbaar.
Meer van TopGear


De snelste VW Caddy ter wereld heeft een vijfcilinder en 1.210 pk

Kooptip: VW Caddy met S3-aandrijflijn

17-jarige gepakt met 117 km/u in MMBS

Deze sinistere Volkswagen Caddy kan van jou zijn

Volkswagen Caddy Tuning: dit bedrijf verkoopt 15 sierpaarden

Speciale feest-Volkswagen met 326 pk komt nu ook naar Nederland

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Dit is nu officieel de snelste stationwagen op de Nürburgring

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Elektrische BMW’s gaan binnenkort geweldig klinken (zodat jij er ook een wilt kopen)

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Waarom er (al jaren) langs de drukke A12 een spooktankstation staat

Deze auto was 13 jaar leverbaar in Nederland, maar nu kun je hem niet meer bestellen

Je kunt nu ook verkeerslichten zonder groen licht tegenkomen in Nederland – dit betekenen ze

Dit is de eerste foto van de nieuwe volledig elektrische politieauto (met een opvallend detail)

Wordt dit automerk ‘het nieuwe Volkswagen van Nederland’? Daar lijkt het wel op
