Aanschouw de Volkswagen Golf GTI TCR – de sportiefste GTI van dit moment. Verwacht je nu een herkansing op de GTI Clubsport S, dan moeten we je teleurstellen: de Volkswagen Golf GTI TCR komt enkel met een DSG-bak.
Het gebrek aan handbak zal voor velen een groot gemis zijn. Gelukkig krijg je een hoop speelgoed om de pijn (je onvrede over onze mening mag gedeeld worden in de comments) te verzachten. Bijvoorbeeld een Akrapovic-pijp, een sperdifferentieel, geperforeerde remschijven, speciale remklauwen en 18- of 19-inch wielen.
De Volkswagen Golf GTI TCR stal de show tijdens het Wörtherseetreffen van dit jaar. Hij stond naast de Golf GTI Next Level met 411 pk. Jij mag raden welke van deze twee in wél in productie gaat. De naam TCR staat overigens niet voor Taxi Centrale Renesse, maar refereert aan de TCR International Series; de bekende racecup voor toerwagens.
De welbekende 2.0 TSI zorgt voor een gezond vermogen van 290 pk, daarmee is het de krachtigste GTI die je op dit moment kunt kopen. Bestel je ‘m gewoon zoals ie is, haalt de Volkswagen Golf GTI TCR 250 km/u. Optioneel programmeert Volkswagen een begrenzer van 264 km/u op de Golf. En daarmee is het de snelste Golf ooit.
De reguliere Golf GTI biedt 245 pk en sprint met DSG in 6,2 seconden naar de 100 km/u. De Volkswagen Golf GTI TCR zal daar iets minder lang over doen, al zijn de officiële prestaties niet bekend. Daar komen we over een tijdje achter, net als de prijs. Eind dit jaar verschijnt ie op de weg.
Reacties