
Er zijn verschillende auto’s die overduidelijk voor een specifieke doelgroep en voor specifiek gebruik zijn gebouwd. Denk aan kleine bestelbusjes als de Jumpy, Caddy en Kangoo. Maar ook aan alle auto’s van Saab die speciaal voor architecten werden gebouwd. Volkswagen ziet voor de nieuwe ID. Buzz meerdere mogelijke toepassingen.
Dit kwartet ID. Buzz-concepten laat zien hoe Volkswagen denkt dat bedrijven het elektrische busje gaan gebruiken. Als eerste in de galerij hierboven zie je het koelkast-op-wielenconcept. De grote kast achter op de witte Buzz is gebouwd door Veth en zorgt voor een inhoud van 6 kubieke meter. Je moet je even inbeelden dat hij in het geel met rood of oranje gespoten is, want dit concept is speciaal voor de pakketbezorgers.
ID. Buzz-toepassingen voor elke markt
De blauw-met-witte ID. Buzz-toepassing is de échte koelkast op wielen. Wukaro zorgde voor een koelunit in het busje. Dit idee richt zich dan ook op de leveranciers van koel- en vriesproducten. Noem dit concept zo je wilt de ID. Brrr. Dan de rood-met-witte Buzz, die de naam Buzz Flex-Cap draagt. Het speciale aan deze toepassing is dat het een vijfzitter is. Je mag hierbij zelf de indeling configureren.
Tot slot de ambulance-Buzz. Achterin ligt alles dat een zorgbroeder of -zuster nodig heeft om eerste hulp te verlenen. En nee, de sirenes en lampen zijn niet aangesloten op dezelfde batterij als de elektromotoren dus het bereik wordt daardoor niet aangetast.
Het is geinig om te zien dat Volkswagen bezig met is met ideeën voor de ID. Buzz. Wij dachten nog aan een tegenhanger van de Transit Supervan, en jullie?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Dacia Jogger Hybrid review: Is hij te goed voor zijn eigen bestwil?

De nieuwe Lexus LM is een ultraluxe MPV die je met een beetje moeite in Nederland kan krijgen

Waarom de nieuwe VW California-camper niet 35.000 euro goedkoper wordt (net als de Multivan)

Volkswagen ID. Buzz komt als snelle GTX met 340+ pk en misschien als California-camper

Waarom de Volkswagen ID. Buzz onze MPV van het Jaar 2022 is

Waarom deze Scania-vrachtwagen is omgebouwd naar ambulance

Waarom ambulances in dit land dikke velgen, veel speakers en launchcontrol hebben

Waarom veel hulpdiensten tegenwoordig een stekker zonder snoer bij zich hebben

De elektrische Volkswagen ID. Buzz is nu ook een ambulance

Op de rotonde terwijl er een politie of ambulance aankomt? Neem dan niet de eerste afslag

Mag je door rood rijden als er een brandweer of ambulance aan komt?

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is er met de tellerstand van je auto gesjoemeld? Dan kan je auto vanaf nu afgepakt worden

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen
