
Er zijn verschillende auto’s die overduidelijk voor een specifieke doelgroep en voor specifiek gebruik zijn gebouwd. Denk aan kleine bestelbusjes als de Jumpy, Caddy en Kangoo. Maar ook aan alle auto’s van Saab die speciaal voor architecten werden gebouwd. Volkswagen ziet voor de nieuwe ID. Buzz meerdere mogelijke toepassingen.
Dit kwartet ID. Buzz-concepten laat zien hoe Volkswagen denkt dat bedrijven het elektrische busje gaan gebruiken. Als eerste in de galerij hierboven zie je het koelkast-op-wielenconcept. De grote kast achter op de witte Buzz is gebouwd door Veth en zorgt voor een inhoud van 6 kubieke meter. Je moet je even inbeelden dat hij in het geel met rood of oranje gespoten is, want dit concept is speciaal voor de pakketbezorgers.
ID. Buzz-toepassingen voor elke markt
De blauw-met-witte ID. Buzz-toepassing is de échte koelkast op wielen. Wukaro zorgde voor een koelunit in het busje. Dit idee richt zich dan ook op de leveranciers van koel- en vriesproducten. Noem dit concept zo je wilt de ID. Brrr. Dan de rood-met-witte Buzz, die de naam Buzz Flex-Cap draagt. Het speciale aan deze toepassing is dat het een vijfzitter is. Je mag hierbij zelf de indeling configureren.
Tot slot de ambulance-Buzz. Achterin ligt alles dat een zorgbroeder of -zuster nodig heeft om eerste hulp te verlenen. En nee, de sirenes en lampen zijn niet aangesloten op dezelfde batterij als de elektromotoren dus het bereik wordt daardoor niet aangetast.
Het is geinig om te zien dat Volkswagen bezig met is met ideeën voor de ID. Buzz. Wij dachten nog aan een tegenhanger van de Transit Supervan, en jullie?
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Dacia Jogger Hybrid review: Is hij te goed voor zijn eigen bestwil?

De nieuwe Lexus LM is een ultraluxe MPV die je met een beetje moeite in Nederland kan krijgen

Waarom de nieuwe VW California-camper niet 35.000 euro goedkoper wordt (net als de Multivan)

Volkswagen ID. Buzz komt als snelle GTX met 340+ pk en misschien als California-camper

Waarom deze Scania-vrachtwagen is omgebouwd naar ambulance

Waarom ambulances in dit land dikke velgen, veel speakers en launchcontrol hebben

Waarom veel hulpdiensten tegenwoordig een stekker zonder snoer bij zich hebben

De elektrische Volkswagen ID. Buzz is nu ook een ambulance

Op de rotonde terwijl er een politie of ambulance aankomt? Neem dan niet de eerste afslag

Mag je door rood rijden als er een brandweer of ambulance aan komt?

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u
