
‘Alsjeblieft, dit is je nieuwe McLaren P1 GTR/Aston Martin Vulcan/Ferrari FXX K. En nu niet stiekem ermee op straat gaan rijden, hè?’ zei de dealer nog bij de aflevering. En stuk voor stuk werden de raceauto’s omgebouwd en naar de keuring gebracht voor een stel kentekenplaten.
Er zijn dan ook weinig dingen cooler dan een volbloed raceauto met kentekenplaten. Zenvo is niet naïef en is de eigenwijsneuzen te snel af. De Zenvo TSR-S is de straatlegale versie van hun TSR-racer. Hoef je het zelf niet meer te doen.
In vergelijking met de TS1 GT is de Zenvo TSR-S 100 kilo lichter. De 5,8-liter V8 met twee superchargers produceert 1.193 pk. De 0-naar-100-tijd is 2,8 seconden en vanuit stilstand naar 200 km/u knallen duurt slechts 6,8 seconden. De topsnelheid is begrensd op 325 km/u. De koolstof-keramische remmen vóór zijn 395 millimeter groot en worden tot stoppen gedwongen door klauwen met zes zuigers.
De Zenvo TSR-S doet geen enkele moeite om te verbergen dat hij een raceauto is. De voorbumper stelt zich breed op om alle lucht voor de auto weg te kapen en langs de voorwielen te dirigeren naar de achterste luchtinlaat. Voor de achterspoiler jatte Zenvo een pilaar van de Sontbrug om als poten te gebruiken. Op het dak snoept een happer lucht voor de motor.
Meer van TopGear


Zenvo TSR-S

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

De Zenvo Aurora is een daily driver met een V12 en 1.875 pk

Voordat de benzinemotor uitsterft, komt Zenvo met de sterkste V12 ooit (1.250+ pk!)

Zenvo TSR-S is nu hybride

Zenvo TSR-S

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De Zenvo Aurora is een daily driver met een V12 en 1.875 pk

Voordat de benzinemotor uitsterft, komt Zenvo met de sterkste V12 ooit (1.250+ pk!)

Zenvo TSR-S is nu hybride

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Nieuwe hypercar van Zenvo op komst

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

De Is de Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)_

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

GP Manager 2 uit 1996 was een racegame waar je niet mocht racen

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

Auto laten draaien voor de airco? Bij deze merken mag je dat nooit zomaar doen

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?
