
‘Alsjeblieft, dit is je nieuwe McLaren P1 GTR/Aston Martin Vulcan/Ferrari FXX K. En nu niet stiekem ermee op straat gaan rijden, hè?’ zei de dealer nog bij de aflevering. En stuk voor stuk werden de raceauto’s omgebouwd en naar de keuring gebracht voor een stel kentekenplaten.
Er zijn dan ook weinig dingen cooler dan een volbloed raceauto met kentekenplaten. Zenvo is niet naïef en is de eigenwijsneuzen te snel af. De Zenvo TSR-S is de straatlegale versie van hun TSR-racer. Hoef je het zelf niet meer te doen.
In vergelijking met de TS1 GT is de Zenvo TSR-S 100 kilo lichter. De 5,8-liter V8 met twee superchargers produceert 1.193 pk. De 0-naar-100-tijd is 2,8 seconden en vanuit stilstand naar 200 km/u knallen duurt slechts 6,8 seconden. De topsnelheid is begrensd op 325 km/u. De koolstof-keramische remmen vóór zijn 395 millimeter groot en worden tot stoppen gedwongen door klauwen met zes zuigers.
De Zenvo TSR-S doet geen enkele moeite om te verbergen dat hij een raceauto is. De voorbumper stelt zich breed op om alle lucht voor de auto weg te kapen en langs de voorwielen te dirigeren naar de achterste luchtinlaat. Voor de achterspoiler jatte Zenvo een pilaar van de Sontbrug om als poten te gebruiken. Op het dak snoept een happer lucht voor de motor.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Zenvo TSR-S

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

De Zenvo Aurora is een daily driver met een V12 en 1.875 pk

Voordat de benzinemotor uitsterft, komt Zenvo met de sterkste V12 ooit (1.250+ pk!)

Zenvo TSR-S is nu hybride

Zenvo TSR-S

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De Zenvo Aurora is een daily driver met een V12 en 1.875 pk

Voordat de benzinemotor uitsterft, komt Zenvo met de sterkste V12 ooit (1.250+ pk!)

Zenvo TSR-S is nu hybride

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Nieuwe hypercar van Zenvo op komst

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’
