Wie gisteren het geduld op kon brengen om de eerste saaie 49 rondes van de GP van Groot-Brittannië te doorstaan, werd uiteindelijk rijkelijk beloond. Terwijl er geen vuiltje aan de lucht leek voor Mercedes, klapte Bottas zijn band met nog drie ronden te gaan.

Om te proberen het maximale uit de race te halen, ging Verstappen daarna gelijk naar binnen voor een nieuw setje banden om naast P2 ook nog het punt voor de snelste ronde te pakken. Uiteindelijk bleek dit een vergissing te zijn, omdat Hamilton ook een klapband kreeg in de laatste ronde en de winst anders binnen handbereik had gelegen.

Maar aan het verleden kan helaas niks meer veranderd worden, dus de grote vraag is: wat zegt dit voor de volgende GP. Volgend weekend rijden de coureurs weer op Silverstone. Maar om te zorgen dat we niet twee keer dezelfde race zien. Heeft Pirelli zachtere banden meegenomen voor deze aankomende race.

Met de kennis van deze week en de zachtere banden, zullen de teams extra focus gaan leggen op het managen van de banden. In tegenstelling tot deze race, zullen de teams sowieso meerdere stops moeten maken, omdat de banden anders het zelfde lot staat te wachten als het rubber dat onder de Mercedessen zat.

Daarnaast zijn er ook hogere temperaturen voorspeld voor volgend weekend in Northamptonshire. Doorgaans doen de Red Bulls het beter op plekken waar de temperatuur hoger ligt, omdat hun aerodynamica daar beter mee werkt. De kans is dus groot dat Mercedes nog steeds het beste team is aankomende zaterdag en zondag, maar Red Bull zou zomaar aardig wat dichterbij kunnen zitten.

Stand Formule 1-kampioenschap na de GP van Groot-Brittannië 2020

  1.  L. Hamilton 88
  2.  V. Bottas 58
  3.  M. Verstappen 52
  4.  L. Norris 36
  5.  C. Leclerc 33
  6.  A. Albon 26
  7.  S. Pérez 22
  8.  L. Stroll 20
  9.  D. Ricciardo 20
  10.  C. Sainz Jr. 15
  11.  E. Ocon 12
  12.  P. Gasly 12
  13.  S. Vettel 10
  14.  A. Giovinazzi 2
  15.  D. Kvyat 1
  16.  K. Magnussen 1
  17.  N. Latifi 0
  18.  K. Räikkönen 0
  19.  G. Russell 0
  20.  R. Grosjean 0
  21.  N. Hulkenberg 0

Reacties

  • Kev heeft op 5 augustus 2020 geschreven:

    “Doorgaans doen de Red Bulls het beter op plekken waar de temperatuur hoger ligt, omdat hun aerodynamica daar beter mee werkt.”

    Duimzuigjournalistiek. Hoe krijg je het verzonnen, Marcel. De Mercedes-krachtbron zit qua koeling meer tegen de kritische grens aan waardoor ze bij hogere temperaturen het vermogen verder moeten terugschroeven. Heeft werkelijk niets met aerodynamica te maken.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)