
De lak op de BMW X4 dampt nog na, of Alpina heeft ‘m al aangepakt. Meer dan vijf minuten hebben ze ook niet nodig gehad, want de X4 is technisch haast identiek aan de X3. Staat de XD3 nog vers in je geheugen, hou het dan bij de plaatjes.
De Alpina XD4 krijgt exact dezelfde behandeling als de XD3. De veredelaar schroeft wederom twee turbo’s extra op de zes-in-lijn, waardoor het in feite een BMW M550D-motorblok is. Met de vier turbo’s briest de 3,0-liter er nu 388 pk en 770 Nm uit.
In 4,6 seconden zit de Alpina XD4 op de 100 km/u. De topsnelheid is 2 km/u hoger dan die van de XD3: 268 km/u. Lekker Duits om dat te benadrukken. Schakelen doet een achttrapsautomaat voor je. Maar even serieus: wie neemt die foto’s bij Alpina? Bestaat de beoogde doelgroep uit uilen, spookdiertjes en mensen met abnormaal grote pupillen? Zet het licht eens aan.
Meer van TopGear


BMW X3 M en X4 M – en de Competitions

Alpina XD3 en XD4: de prijs voor Nederland

BMW X3 M en X4 M: dit is wat we weten

Prijzen BMW X4 zijn bekend

Dit is de nieuwe BMW X4 (en M40i + M40D!)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)
