
Maak kennis met Renaults volgende elektrische auto. De K-ZE is een ‘SUV-geïnspireerde’ EV met naar verluidt een actieradius van zo’n 250 kilometer (op de oude NEDC-cyclus). Dat klinkt misschien niet heel bijzonder (vonden wij in eerste instantie ook – Renault’s bestaande EV, de Zoe, heeft een aanzienlijk groter bereik), maar vrees niet.
Geplaatst in het A-segment
Dit is geen EV die gemaakt is met de gedachte dat je er lange afstanden in zou willen rijden, zoals in een Tesla of een e-Golf. De Renault K-ZE is waarlijk minuscuul: de Franse automaker heeft ‘m in het A-segment geplaatst. Hiermee heeft ie ongeveer de omvang van een Volkwagen Up of een Citroën C1 gekregen.
Hij staat in de planning om volgend jaar in de verkoop te gaan. Eerst in China (waar ie tevens gebouwd zal worden) en daarna in andere landen. Veel details zijn er op dit moment nog niet, maar er is ons beloofd dat de Renault K-ZE makkelijk op te laden is, zowel bij publieke als huishoudelijke oplaadpunten. Ook moet het interieur qua technologische snufjes een hoop moois gaan bevatten, inclusief een navigatiesysteem dat altijd verbonden is.
Toekomstplannen van Renault
Op dezelfde gelegenheid, tijdens de Autosalon van Parijs, heeft Renault-baas Carlos Ghosn ook laten weten dat het automerk binnenkort een hybride aandrijving voor de Clio gaat leveren en plug-in hybride-versies van de Mégane en de Captur. Plannen die allemaal deel uitmaken van Renault’s ‘Drive the Future’-visie.
Meer van TopGear


Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Skoda Kylaq: kleine crossover met benzinemotor voor 8.726 euro (ja, nieuw)

De prijs van de Hyundai Inster is bekend: de goedkoopste volwaardige EV van dit moment?

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Dacia Spring: hoe goed of slecht rijdt de goedkoopste elektrische auto van Nederland? (review)

De goedkoopste EV van Nederland kost 10.000 euro minder dan een VW Polo

Dacia Spring: De goedkoopste elektrische auto van Nederland is vernieuwd

Toyota: hybride beter dan volledig elektrisch

Mercedes-AMG A 45 krijgt driftmodus

Mercedes: ’onpopulaire niche-modellen gaan we schrappen’

De Ferrari Monza is duur en uitverkocht

Citroën: ’Vanaf 2025 zijn al onze auto’s elektrisch’

Mercedes-AMG A 35 is er door de RS 3

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Wie nog naar Frankrijk of Duitsland wil met de auto, kan nu heel eenvoudig geld besparen (en een boete voorkomen)

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro
