
We zijn de laatsten die de GMC Hummer EV een slecht zelfbeeld willen aanpraten, maar EV’s zijn nu eenmaal wat zwaarder gebouwd. Zware botten, denken we. Allemaal niet zo’n probleem in Amerika, maar nu wil General Motors de elektrische GMC Hummer EV ook naar Europa halen.
Volgens Bloomberg overweegt de autobouwer om de Cadillac Lyriq in Europa gaan verkopen. Als volgende stap zou daar de GMC Hummer EV bij kunnen komen, meldt het nieuwsmedium, maar daarvoor zou de grote SUV wel op dieet moeten. De versie met het dikste accupakket heeft namelijk een maximaal toelaatbaar gewicht (gewicht van de auto plus laadvermogen) van meer dan 4.000 kilo.
De GMC Hummer EV is te zwaar voor Europa
Volgens de regels mag je met een rijbewijs B alleen auto’s besturen met een maximaal gewicht dat niet hoger ligt dan 3.500 kilo. Met je normale rijbewijs zou je hier dus geen Hummer EV mogen besturen. Een kleinere batterij zou mogelijk zijn, maar dan zou de grote truck stevig aan actieradius moeten inleveren.
Bentley voorziet hetzelfde probleem
Automerk Bentley is momenteel aan het lobbyen met de regelmakers in Europa om de gewichtseisen voor het rijbewijs B te verruimen. Het luxemerk voorziet ook dat de luxe elektrische auto’s een maximaal gewicht van meer dan 3.500 kilo zullen hebben. Misschien moeten we qua EV’s GM maar gewoon genoegen nemen met de Chevrolet Blazer EV SS en de Silverado EV.
Meer van TopGear


Er is een nieuwe Humvee, maar dan wel een volledig elektrische

Waarom de GMC Hummer EV de meest overdadige EV van 2023 is

Alle GMC Hummer EV’s moeten terug omdat de enorme batterijen niet waterdicht zijn

De GMC Hummer EV (met 1.000 pk) zit in de nieuwe Call of Duty

De elektrische Hummer zorgt voor meer uitstoot dan een benzineauto

Gestolen auto maakt wereldreis, eigenaar volgt de trip met AirTag

Met deze Hummer EV kun je een week lang wildkamperen zonder op te laden

Waarom de GMC Hummer EV de meest overdadige EV van 2023 is

Deze enorme camper uit de jaren ’70 had een 7.5 V8 en voorwielaandrijving

General Motors investeert 854 miljoen dollar in nieuwe V8-motoren

Alle GMC Hummer EV’s moeten terug omdat de enorme batterijen niet waterdicht zijn

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)
