
Achttien jaar lang zorgde Audi ervoor dat die arme voetballers van Real Madrid een auto van de zaak hadden om naar het werk te gaan. Daar kwam in 2021 een einde aan. Audi wilde op voetbalgebied alleen nog auto’s leveren aan Bayern München. Daardoor kwam er voor BMW een plekje vrij als leverancier van de bedrijfsauto’s bij Real Madrid.
Naast het herenvoetbalteam krijgen ook het damesvoetbalteam en de basketballers van Real Madrid een BMW als auto van de zaak. De sporters en trainers krijgen de keuze uit de BMW i4 en BMW iX. Je kunt een voorstelling maken welke auto de basketballers zullen kiezen. Naast de auto’s zou BMW ook nog eens ruim 7 miljoen euro betalen om de auto’s aan Real Madrid te mogen leveren.
De spelers zullen in deze elektrische BMW’s naar de trainingen moeten komen. In hun vrij tijd mogen ze wel gewoon zelf kiezen waarin ze rijden. De spelers krijgen de auto niet gratis, maar ze mogen ze gebruiken als bedrijfsauto. Over een paar jaar zal BMW ze weer terughalen en nieuwe auto’s leveren aan de spelers van Real Madrid.
Specificaties van de elektrische auto’s van Real Madrid
Atleten die voor de BMW i4 kiezen, krijgen de sterkste versie van de elektrische 4-serie. Deze M50-versie heeft 544 pk, sprint van 0 naar 100 km/u in 3,9 seconden en heeft een actieradius van minimaal 472 kilometer. De sterkste i4 gaat in Nederland voor minimaal 77.000 euro. Degenen die voor de SUV kiezen, krijgen niet de sterkste M60, maar de xDrive50.
Deze SUV heeft 523 pk, gaat van 0 naar 100 km/u in 4,6 seconden en komt zo’n 600 kilometer ver. Je betaalt er in Nederland minimaal 104.000 euro voor. Van de spelers en trainer waarvan we weten welke auto ze krijgen, schenkt BMW in ieder geval ruim een miljoen bovenop het sponsorbedrag. Nu is het nog de vraag hoe vaak de vermogende spelers van Real Madrid erin gaan rijden.
Dit zijn de auto’s van de spelers van Real Madrid
- Carlo Ancelotti (trainer): BMW i4 (blauw)
- Karim Benzema: BMW i4 (zwart)
- Luka Modric: BMW iX (zwart)
- Toni Kroos: BMW iX (zwart)
- Vinicius Junior: BMW iX (zwart)
- Thibaut Courtois: BMW i4 (zwart)
- Aurelien Tchouameni: BMW i4 (blauw)
- Marco Asensio: BMW i4 (zwart)
- David Alaba: BMW i4 (zilver)
- Éder Militão: BMW i4 (zwart)
- Dani Carvajal: BMW iX (zwart)
- Antonio Rüdiger: BMW i4 (zwart)
- Ferland Mendy: BMW i4 (grijs)
- Dani Ceballos: BMW i4 (zilver)
- Rodrygo: BMW iX (blauw)
Meer van TopGear


AC Schnitzer BMW i4 is anders getuned dan normaal

Polestar 2 tegen de BMW i4: welke elektrische sedan is beter?

Sedan van het Jaar 2021: BMW i4

De BMW i4 is een elektrische BMW 4-serie

De gordels van de BMW i4 zijn bijzonder

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Voetballer Rashford crasht Rolls-Royce Wraith Black Badge tegen lantaarnpaal

Pijnlijk: Rolls-Royce Cullinan Black Badge van voetballer Hakim Ziyech is gecrasht

Messi rijdt met Audi door rood en ontsnapt maar net aan harde crash

Binnenkort kun je een potje gaan karten in een voetbalstadion

BMW werkt aan een app waarmee je straks voetbal kunt kijken in de auto

Real Madrid-selectie krijgt nieuwste Audi’s

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt
