
Geniet je van een pietsje afgunst, maar is zo’n Bentley Bentayga Hybrid je net een tikkeltje te pompeus? Dan zijn er nu de Audi Q7 60 TFSI e en de Audi Q7 55 TFSI e. De twee plug-in hybrides op basis van de Q7 met een 3,0-liter TFSI-benzinemotor komen 43 kilometer ver op een volle acculading.
De Audi Q7 60 TFSI e is de krachtigste van het stel en krijgt een systeemvermogen van 456 pk en 700 Nm. De 0-100-tijd is een kleine 5,7 seconden. De 55 krijgt 381 pk en 600 Nm. De 0-100-tijd is slechts 0,2 seconden langer. De top is voor beide plug-in hybrides begrensd op 240 km/u. Geen druppeltje benzine verbruiken? Dan mag je maximaal 135 km/u rijden.
Prijzen Audi Q7 TFSI e
Voor de krachtigste versie betaal je 107.790 euro. De minder krachtige Audi Q7 55 TFSI e kost 85.000 euro. Omdat we er verder weinig interessants over kunnen melden, sluiten we af met deze overweging: voor de krachtigste betaal je 236,40 euro per pk en bij de minder krachtige Q7 slechts 223,10 euro per pk.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Audi brengt de SQ7 met dikke V8 terug naar Nederland (maar niet de diesel)

Deze ruige Audi Q7 Overland is gemaakt als speelgoed voor in de woestijn

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Audi Q7 vs Land Rover Defender

Gebruikte Audi Q7 kost ook niets meer

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Met de tellerstand van je auto gesjoemeld? Dan kan de politie vanaf nu je auto in de shredder doen

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger
