Goedemorgen! Lekker uitgerust na die drukke dinsdag? We hopen dat je antwoord volmondig ‘ja’ is. En om jouw woensdag extra goed van start te laten gaan, hebben we al het autonieuws van 25 september 2018 nog even voor je op een rijtje gezet. Zo mis je niks. Pak maar een kop koffie erbij en ga er even lekker voor zitten.

Lamborghini-speaker kost bijna 25.000 euro

In de categorie ‘dit wil ik in mijn mancave’: de Esavox carbon fibre docking station speaker. Die we vanaf nu voor het gemak gewoon de Lamborghini-speaker noemen, want dat andere rolt niet echt lekker van de tong. in de webshop van Lamborghini kun je ‘m pre-orderen voor maar liefst 24.800 euro (verzendkosten nog niet inbegrepen).

Horch wordt de Maybach van Audi, misschien

De Volkswagen-groep wil ook een stukje van de submerken-taart. Daarom zou Audi het oude merk Horch opnieuw leven in blazen als de Maybach van het merk, zo claimt Automotive News. Je zou de Audi A8 Horch herkennen aan speciale badges, een biturbo W12 en uiteraard een flinke bak luxe binnenin.

GM patenteert elektrische koppeling

GM patenteerde recentelijk de elektrische koppeling. De naam elektrische hulpcilinder is eigenlijk toepasselijker. Bij de elektrische koppeling van General Motors is er geen fysieke verbinding. Het koppelingspedaal werkt als een knop voor een motortje dat de koppelingsplaat beweegt. Het idee is zo simpel dat je je afvraagt waarom het nog niet eerder gedaan is.

Ruitschade kan een dure grap worden

Een barst in je ruit. Als je er last van hebt, dan is het redelijk makkelijk op te lossen. Tenminste, dat was vroeger zo. Tegenwoordig beschikken veel auto’s over allerlei rijhulpsystemen. En om die te laten werken heeft de fabrikant camera’s en sensoren moeten plaatsen. Vaak zijn die te vinden achter de voorruit, in de buurt van de achteruitkijkspiegel. Nu moet het bedrijf dat jouw ruit gaat vervangen zich ook daarmee bemoeien.

HM9 ‘Flow’ is een ode aan autotechniek

Dit is de Horological Machine No.9 van MB&F Horological Lab. Niet echt een makkelijke naam om te onthouden – vandaar dat de horlogemaker ‘m voor het gemak de bijnaam HM9 ‘Flow’ heeft gegeven. Het uurwerk is een ode aan de rijke geschiedenis van de auto en het vliegtuig. Hij komt dan ook in twee smaken: de ‘Air’ en de ‘Road’. Van beide zijn er maar 33 gemaakt. Per stuk gaan ze voor zo’n 148.000 euro over de toonbank.

Originele Ferrari F-40 neus kan van jou zijn

Voor een slordige paar duizend euro kun jij de gelukkige eigenaar zijn van een Ferrari F40-neus. De oorspronkelijke eigenaar had een Ferrari F40 gekocht om mee te racen, dus liet hij de neus vervangen door een polyester exemplaar van de raceversie. Het rode object van kevlar verdween een lange tijd in de opslag in België. Nu mag de snufferd naar een nieuwe eigenaar.

BMW M140i weer competitief door G-power

Niemand zal je uitlachen als je voor komt rijden met een BMW M140i xDrive met 340 pk. De 0-100-tijd van 4,4 seconden is meer dan genoeg om de gemiddelde petjesdragende stoerling achter te laten bij het stoplicht. Problemen ontstaan wanneer de Audi RS 3 met 400 pk naast je verschijnt. De Mercedes-AMG A 35 zul je nog net pakkie geven, maar zodra de nieuwe A 45 verschijnt, is het ook klaar. Vervelend. Daarom is hier G-Power om je BMW M140i weer stoplicht-relevant te maken.

Antonio Giovinazzi volgend jaar naar Sauber

Antonio Giovinazzi. Alsjeblieft. De meest Italiaanse naam die je vandaag zult horen. volgend jaar rijdt hij voor Alfa Romeo Sauber F1. Hij vervangt Charles Leclerc en wordt de teamgenoot van Kimi Raïkkönen. En zo is de stoelenwissel voor Ferrari en voor Alfa Romeo Sauber F1 helemaal compleet.

Brabus 700 Widestar is dwaas genoeg. Voor nu

Van Brabus verwachten we niets anders dan compleet door de ratten besnuffelde prestaties. Zie hier de Brabus 700 Widestar. Het vermogen in paardenkrachten is geen verrassing – en het is ook niet het belangrijkste. Want Brabus verhoogt het koppel naar nét geen 950 Nm koppel. En dat ga je merken.

‘Alfa Romeo Giulietta krijgt achterwielaandrijving’

Nu de Giulia en de Stelvio de test hebben doorstaan is Alfa van plan door te pakken met een nieuwe Giulietta. En geen moment te vroeg. De Giulietta is er al sinds 2010 en heeft al vijfhonderd facelifts gehad. Het lange wachten wordt beloond. De nieuwe Alfa Romeo Giulietta komt naar verluidt op het achterwielaangedreven platform van de Giulia te staan. Dit was het autonieuws van 25 september 2018.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)