Zwevend in stilte, met een geurige zweem van boterig leer om je heen en fineer waar je vingers constant overheen willen blijven strelen – als je tenminste niet achterin een dutje doet na een iets te zware lunch. Maar er zijn sinds een tijdje ook waardige automobielen op de markt die het aardig maken om zelf achter het stuur te kruipen. Het beste voorbeeld uit dat hoogste echelon is momenteel de nieuwe Bentley Continental GT. Maar er zijn meer stijlvolle opties. Zoals een gebruikte Rolls-Royce Phantom Coupé. Voor welke kies jij? Ga je voor nieuw of gebruikt?

Nieuwe Bentley Continental GT

Kosten: € 287.161 (NL) / € 207.878 (B) Pluspunten: Snel, comfortabel, briljant gemaakt en super-­charismatisch. Nu met extra veel technologie en zo Minpunten: Zuipt als je vooruit wilt, is weinig subtiel, kost veel Een nieuwe Continental GT is angstaanjagend duur, en dan heb je nog geen blik geworpen op het Bentley-personalisatieprogramma of gespeeld met granietfineer. Voor die instapprijs krijg je een ouderwets handgemaakte Britse automobiel die achter z’n schermen gebruikmaakt van zeer nieuwerwetse technologie. Dat zorgt ervoor dat dit een echt opwindende en leuke auto is om gekkigheid mee uit te halen, terwijl hij ook prima bruikbaar is voor dagelijkse ritjes. Hij heeft vierwielaandrijving en knappe techniek die hand in hand gaan met alle handgemaakte heerlijkheid. Er gaat eigenlijk niets boven.

Of een gebruikte Rolls-Royce Phantom Coupé

Kosten: € 200.000+ Pluspunten: Monsterlijke présence, dito motor, maar rijdt opvallend goed voor een volvette R-R – bijna als een Wraith Minpunten: Sommige mensen vinden het niets of snappen ’m niet, vergt het BNP van Wales om ’m op de weg te houden Voor een nieuwe, ‘atletische’ Rolls-Royce Phantom Coupé ben je in Nederland normaal gezien bijna vijfenhalve euroton kwijt. Heb je dat er niet voor over, maar zie je het wel zitten om in een enorme coupé hele continenten moeiteloos te doorkruisen? Dan is een tweedehandsje soms te vinden voor minder dan de helft van het geld. Vaak met weinig kilometers en uiteraard tot in de puntjes onderhouden. Goed, je zult even moeten zoeken, want ze zijn er niet op iedere straathoek – al schijnt het aanbod in Rusland groter te zijn. Gezien de afschrijving is ie ineens een soort koopje, en laten we eerlijk zijn: je vriendjes vinden een Rolls toch het puikst. Chris Harris zegt: ‘Absoluut de Phantom Coupé. Een toekomstige klassieker’. Maar welke kies jij?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)