Brabus Adventure is geen AMG

De enige modificatie die ertoe doet

Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure
Brabus Adventure
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure
Brabus Adventure
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d
Brabus Adventure Mercedes G-klasse 350 d

Vergeef het ons, zij die een hoop poet verdienden door 90 tot 120 minuten op een veld te staan, maar dit is de enige juiste modificatie voor een Mercedes G-klasse. Eentje die de Geländewagen terug brengt naar zijn roots. Dit is de Brabus Adventure, een verhoogde en verstoerde Mercedes G-klasse.

Sterker nog: dit is niet eens een Mercedes-AMG. Het is de verstandige G 350-dieselaar – precies wat je wilt hebben als je een ver stuk de jungle in moet. Brabus zou Brabus ook niet zijn als ze het vermogen en koppel met 44 pk en 60 Nm opprikten tot 330 pk en 660 Nm. Voor de meest hardnekkige stenen. De 0-100-tijd is nu 7,2 seconden en de top ligt op 202 km/u.

De Brabus Adventure staat hoger

De Widestar-bodykit zorg voor 10 centimeter extra breedte en nieuwe veren bezorgen de Brabus Adventure 40 centimeter extra bodemspeling. Offroad-banden van maatje 285/55 met grijpgraag profiel beschermen de velgen, die een niet al te bescheiden maatje 20 inch hebben. Achterop vind je een extra wiel.

Daarbij monteert Brabus een lier op de neus, lampen boven de voorruit en een dakdrager inclusief een trappetje voor al je kampeergerei en wellicht een jerrycan met drinkwater. Het enige wat nog ontbreekt, is een snorkel om de motor van lucht te voorzien bij het pootjebaden. Of ga je toch liever voor een G-klasse met een V12?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws