
Pff… Even bijkomen. Speed Week 2018 is voorbij en er is een winnaar gekozen. We kunnen natuurlijk niet iedereen tevreden stellen met onze keuze, maar we hopen dat jullie in ieder geval genoten hebben van onze tests en avonturen door heel Europa.
Terugblik
En dan is het nu tijd voor een aantal terugblikken. Zo schopte de BMW M2 Competition het tot de finale, maar eindigde in die allesbeslissende strijd op de vijfde plek. Dapper gestreden, maar het bleek net niet genoeg.
Volgens Chris Harris stak hij vooral een beetje flets af tegen de andere finalisten; hij bleek weinig vernieuwend ten opzichte van zijn voorganger. Men voegde simpelweg vermogen en elektronica toe en besteedde weinig aandacht aan gewichtsverlies. En dat vond Chris zonde.
Alles is relatief
Nu moeten we eerlijk toegeven, het feit dat we kritiek hebben op de marginale vernieuwingen ten opzichte van de oude M2 ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan de genialiteit van de Alpine A110. Zo zie je maar, ook deze test is relatief. Want vernieuwingen of niet, de BMW M2 Competition blijft een geweldige auto om in te rijden.
En dat wordt groots bewezen door middel van deze video. Harris ondervindt persoonlijk hoe het zit met de M-factor van deze M2, en het blijkt nog steeds een geniale auto. Vandaar natuurlijk zo weinig vernieuwingen. Never change a winning team, dachten ze bij BMW.
Chris Harris jaagt de BMW M2 Competition over Circuit de Charade
Meer van TopGear


Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

De extreme Manhart MH2 630 is het circuitspeeltje voor mensen met lef

BMW M2 met Hellcat-V8

Chris Harris: banden en ESP zijn ver gekomen

BMW M2 Competition van Dähler

De finalisten van Speed Week 2018

Hyundai i30 N vs Ford Fiesta ST

Chris Harris onthult de Speed Week-finalisten

Mercedes-AMG G 63 vs Alfa Romeo Stelvio Q vs Lamborghini Urus

Dallara Stradale vs Alpine A110 vs Lotus Exige Cup 430

Bugatti Chiron is onze safety-car tijdens Speed Week 2018

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren
