
Pff… Even bijkomen. Speed Week 2018 is voorbij en er is een winnaar gekozen. We kunnen natuurlijk niet iedereen tevreden stellen met onze keuze, maar we hopen dat jullie in ieder geval genoten hebben van onze tests en avonturen door heel Europa.
Terugblik
En dan is het nu tijd voor een aantal terugblikken. Zo schopte de BMW M2 Competition het tot de finale, maar eindigde in die allesbeslissende strijd op de vijfde plek. Dapper gestreden, maar het bleek net niet genoeg.
Volgens Chris Harris stak hij vooral een beetje flets af tegen de andere finalisten; hij bleek weinig vernieuwend ten opzichte van zijn voorganger. Men voegde simpelweg vermogen en elektronica toe en besteedde weinig aandacht aan gewichtsverlies. En dat vond Chris zonde.
Alles is relatief
Nu moeten we eerlijk toegeven, het feit dat we kritiek hebben op de marginale vernieuwingen ten opzichte van de oude M2 ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan de genialiteit van de Alpine A110. Zo zie je maar, ook deze test is relatief. Want vernieuwingen of niet, de BMW M2 Competition blijft een geweldige auto om in te rijden.
En dat wordt groots bewezen door middel van deze video. Harris ondervindt persoonlijk hoe het zit met de M-factor van deze M2, en het blijkt nog steeds een geniale auto. Vandaar natuurlijk zo weinig vernieuwingen. Never change a winning team, dachten ze bij BMW.
Chris Harris jaagt de BMW M2 Competition over Circuit de Charade
Meer van TopGear


Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

De extreme Manhart MH2 630 is het circuitspeeltje voor mensen met lef

BMW M2 met Hellcat-V8

Chris Harris: banden en ESP zijn ver gekomen

BMW M2 Competition van Dähler

De finalisten van Speed Week 2018

Hyundai i30 N vs Ford Fiesta ST

Chris Harris onthult de Speed Week-finalisten

Mercedes-AMG G 63 vs Alfa Romeo Stelvio Q vs Lamborghini Urus

Dallara Stradale vs Alpine A110 vs Lotus Exige Cup 430

Bugatti Chiron is onze safety-car tijdens Speed Week 2018

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment
