
Pff… Even bijkomen. Speed Week 2018 is voorbij en er is een winnaar gekozen. We kunnen natuurlijk niet iedereen tevreden stellen met onze keuze, maar we hopen dat jullie in ieder geval genoten hebben van onze tests en avonturen door heel Europa.
Terugblik
En dan is het nu tijd voor een aantal terugblikken. Zo schopte de BMW M2 Competition het tot de finale, maar eindigde in die allesbeslissende strijd op de vijfde plek. Dapper gestreden, maar het bleek net niet genoeg.
Volgens Chris Harris stak hij vooral een beetje flets af tegen de andere finalisten; hij bleek weinig vernieuwend ten opzichte van zijn voorganger. Men voegde simpelweg vermogen en elektronica toe en besteedde weinig aandacht aan gewichtsverlies. En dat vond Chris zonde.
Alles is relatief
Nu moeten we eerlijk toegeven, het feit dat we kritiek hebben op de marginale vernieuwingen ten opzichte van de oude M2 ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan de genialiteit van de Alpine A110. Zo zie je maar, ook deze test is relatief. Want vernieuwingen of niet, de BMW M2 Competition blijft een geweldige auto om in te rijden.
En dat wordt groots bewezen door middel van deze video. Harris ondervindt persoonlijk hoe het zit met de M-factor van deze M2, en het blijkt nog steeds een geniale auto. Vandaar natuurlijk zo weinig vernieuwingen. Never change a winning team, dachten ze bij BMW.
Chris Harris jaagt de BMW M2 Competition over Circuit de Charade
Meer van TopGear


Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

De extreme Manhart MH2 630 is het circuitspeeltje voor mensen met lef

BMW M2 met Hellcat-V8

Chris Harris: banden en ESP zijn ver gekomen

BMW M2 Competition van Dähler

De finalisten van Speed Week 2018

Hyundai i30 N vs Ford Fiesta ST

Chris Harris onthult de Speed Week-finalisten

Mercedes-AMG G 63 vs Alfa Romeo Stelvio Q vs Lamborghini Urus

Dallara Stradale vs Alpine A110 vs Lotus Exige Cup 430

Bugatti Chiron is onze safety-car tijdens Speed Week 2018

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit automerk betaalt de benzine van zijn klanten, maar daar zullen de klanten niet echt blij mee zijn

Volkswagen leende een ‘eng’ trucje van 500 jaar geleden voor de koplampen van deze goedkope VW

In Duitsland waarschuwen ze voor ‘nieuwe boetemethode’ (en dat is voor Nederland best grappig)
