Elektrische Alfa Romeo Giulia GT is fijne heiligschennis

Hebben, toch wel

Foto('s): Totem AutomobiliElektrische Alfa Romeo Giulia GT
Foto('s): Totem AutomobiliElektrische Alfa Romeo Giulia GT
Foto('s): Totem AutomobiliElektrische Alfa Romeo Giulia GT
Foto('s): Totem AutomobiliElektrische Alfa Romeo Giulia GT
Foto('s): Totem AutomobiliSpiegel Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Foto('s): Totem AutomobiliPedalen Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Foto('s): Totem AutomobiliPook Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Foto('s): Totem AutomobiliElektrische Alfa Romeo Giulia GT
Foto('s): Totem Automobilielektromotor Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Foto('s): Totem AutomobiliStuur en interieur Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Foto('s): Totem AutomobiliElektrische Alfa Romeo Giulia GT
Totem Automobili
Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Spiegel Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Pedalen Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Pook Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
elektromotor Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Stuur en interieur Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Elektrische Alfa Romeo Giulia GT
Totem Automobili

Elektrische restomods zijn, zo blijkt, best polariserend. Bereid je voor op een discussie over het eerste product van Totem Automobili. Het Italiaanse bedrijf wil Alfa Romeo GT Juniors 1300 en 1600 uit de jaren zeventig pakken, volledig strippen en opnieuw opbouwen als elektrische sportauto. Voordat je dure woorden als ‘sacrilège’ gaat roepen, sta ons toe een argument voor de conversie in te brengen: 525 pk.

Dat is serieus meer dan de net geen 200 pk van de originele Giulia GT, nietwaar? Het is zelfs meer dan de huidige Giulia Quadrifoglio aan boord heeft. Sterker nog, het komt wat betreft prestaties in de buurt van de nieuwe Giulia GTAm. Het wordt pijnlijker als je hoort dat ze het kaalgestripte chassis grondig verbouwen en dat slechts 10 procent van het oorspronkelijke chassis overblijft.

Een 50,4-kWh batterij vervangt de benzinemotor en bij de achteras ligt een elektromotor. Vóór plaatst Totem een MacPherson-ophanging en achterin komt een multilink-setup. Rondom monteren ze instelbare Bilstein-dempers. Desgewenst installeren ze een apparaatje dat benzinemotorgeluiden produceert. Ook is er launch control en een driftmodus.

Specificaties van de elektrische Alfa Romeo Giulia GT

De topsnelheid is nét geen 250 km/u en de 0-100-tijd is een uiterst minimale 3,4 seconden. De actieradius op één lading moet de 340 km/u naderen, al is dat wel onder de voorwaarde dat je niet bij elk stoplicht de launch control inzet. Het totale gewicht van de ooit vrij lichte Alfa is nu 1.410 kilo.

De prachtige carrosserie is opgetrokken uit koolstofvezel. De neus is 180 millimeter breder dan eerst en zou een hommage zijn aan de Giulia GTAm. Uiteraard is er led-verlichting aan boord, en de bips zou ‘ronde vormen’ moeten hebben. In het interieur vind je koolstofvezel stoelen en prachtig leer. De handrem is gewoon mechanisch en er is zelfs airconditioning.

De prijs van de elektrische Alfa Romeo Giulia GT is nog niet bekend, maar verwacht dat het een beetje Singer-achtige prijzen zullen zijn. Zou deze auto je kunnen overtuigen de overstap naar elektrisch rijden te maken?

Reacties
  1. Aden Aden zegt op 13 november 2020 om 18:22:

    340km/u als actieradius… 340km bedoel je.

  2. Hans D zegt op 11 november 2020 om 20:15:

    Singer?

    • Pieter Bartels zegt op 11 november 2020 om 20:37:

      Porsche Singer…

      • Hans D zegt op 11 november 2020 om 20:46:

        Dank u ik had de link niet zo snel gelegd

  3. F van Rijk zegt op 11 november 2020 om 14:20:

    Gaaf, maar waarom zou je een oud chassis gebruiken als ja maar 10% nodig hebt?

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws