
Zet je schrap, we staan op het punt om je echt goed nieuws te brengen: VW heeft de stationwagen nog niet opgegeven. Sterker nog, ze brengen de venerabele carrosserievorm zelfs naar de volgende generatie. Maak je klaar voor een geheel nieuwe elektrische Volkswagen-station genaamd ID Space Vizzion. Wie is er op dat idee gekomen?
Confetti
Dit is enorm goed nieuws voor iedereen die – net als wij – vaak klaagt over de opkomst van de SUV, die ten koste gaat van de goede oude stationwagen. Dit VW-concept biedt hoop, vooral ook omdat het merk nu al aankondigt dat de productieversie eind 2021 zal arriveren.
Volkswagen zegt dat dit concept ‘de aerodynamische kenmerken van een Gran Turismo zal combineren met de ruimtelijkheid van een SUV’. Dus toch een beetje SUV, jammer. Als we VW moeten geloven, zorgen die aerodynamische eigenschappen voor een actieradius van zo’n 480 kilometer.
Familiefeezzje
De elektrische Volkswagen-station wordt het zevende lid van de ID-conceptfamilie, en ook deze maakt moeilijk veel gebruik van de letter ‘z’. Eerder zagen we al de Crozz, Buzz en Roomzz. Weet je toevallig nog wat woorden waar je een paar z’s in kunt plakken? Mail ze dan even naar Volkzzwagen.
De elektrische Volkswagen-station is gebaseerd op het standaard MEB-platform. Het interieur is volledig digitaal en is voorzien van een duurzzaam leeralternatief dat ze bij VW AppleSkin noemen. Waarom? Nou, het is gemaakt van de resterende materie die overblijft van de productie van appelsap, maar dat had je waarschijnlijk al verwacht. Normaalste zzaak van de wereld.
Tot nu toe laat Volkswagen, buiten deze schetsen, nog niets los over de ID Space Vizzion. De officiële conceptauto wordt onthuld op de Los Angeles Auto Show, volgende week. Zijn jullie net zo benieuwd als wij?
Meer van TopGear


Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)
