
Zet je schrap, we staan op het punt om je echt goed nieuws te brengen: VW heeft de stationwagen nog niet opgegeven. Sterker nog, ze brengen de venerabele carrosserievorm zelfs naar de volgende generatie. Maak je klaar voor een geheel nieuwe elektrische Volkswagen-station genaamd ID Space Vizzion. Wie is er op dat idee gekomen?
Confetti
Dit is enorm goed nieuws voor iedereen die – net als wij – vaak klaagt over de opkomst van de SUV, die ten koste gaat van de goede oude stationwagen. Dit VW-concept biedt hoop, vooral ook omdat het merk nu al aankondigt dat de productieversie eind 2021 zal arriveren.
Volkswagen zegt dat dit concept ‘de aerodynamische kenmerken van een Gran Turismo zal combineren met de ruimtelijkheid van een SUV’. Dus toch een beetje SUV, jammer. Als we VW moeten geloven, zorgen die aerodynamische eigenschappen voor een actieradius van zo’n 480 kilometer.
Familiefeezzje
De elektrische Volkswagen-station wordt het zevende lid van de ID-conceptfamilie, en ook deze maakt moeilijk veel gebruik van de letter ‘z’. Eerder zagen we al de Crozz, Buzz en Roomzz. Weet je toevallig nog wat woorden waar je een paar z’s in kunt plakken? Mail ze dan even naar Volkzzwagen.
De elektrische Volkswagen-station is gebaseerd op het standaard MEB-platform. Het interieur is volledig digitaal en is voorzien van een duurzzaam leeralternatief dat ze bij VW AppleSkin noemen. Waarom? Nou, het is gemaakt van de resterende materie die overblijft van de productie van appelsap, maar dat had je waarschijnlijk al verwacht. Normaalste zzaak van de wereld.
Tot nu toe laat Volkswagen, buiten deze schetsen, nog niets los over de ID Space Vizzion. De officiële conceptauto wordt onthuld op de Los Angeles Auto Show, volgende week. Zijn jullie net zo benieuwd als wij?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken
