
Zet je schrap, we staan op het punt om je echt goed nieuws te brengen: VW heeft de stationwagen nog niet opgegeven. Sterker nog, ze brengen de venerabele carrosserievorm zelfs naar de volgende generatie. Maak je klaar voor een geheel nieuwe elektrische Volkswagen-station genaamd ID Space Vizzion. Wie is er op dat idee gekomen?
Confetti
Dit is enorm goed nieuws voor iedereen die – net als wij – vaak klaagt over de opkomst van de SUV, die ten koste gaat van de goede oude stationwagen. Dit VW-concept biedt hoop, vooral ook omdat het merk nu al aankondigt dat de productieversie eind 2021 zal arriveren.
Volkswagen zegt dat dit concept ‘de aerodynamische kenmerken van een Gran Turismo zal combineren met de ruimtelijkheid van een SUV’. Dus toch een beetje SUV, jammer. Als we VW moeten geloven, zorgen die aerodynamische eigenschappen voor een actieradius van zo’n 480 kilometer.
Familiefeezzje
De elektrische Volkswagen-station wordt het zevende lid van de ID-conceptfamilie, en ook deze maakt moeilijk veel gebruik van de letter ‘z’. Eerder zagen we al de Crozz, Buzz en Roomzz. Weet je toevallig nog wat woorden waar je een paar z’s in kunt plakken? Mail ze dan even naar Volkzzwagen.
De elektrische Volkswagen-station is gebaseerd op het standaard MEB-platform. Het interieur is volledig digitaal en is voorzien van een duurzzaam leeralternatief dat ze bij VW AppleSkin noemen. Waarom? Nou, het is gemaakt van de resterende materie die overblijft van de productie van appelsap, maar dat had je waarschijnlijk al verwacht. Normaalste zzaak van de wereld.
Tot nu toe laat Volkswagen, buiten deze schetsen, nog niets los over de ID Space Vizzion. De officiële conceptauto wordt onthuld op de Los Angeles Auto Show, volgende week. Zijn jullie net zo benieuwd als wij?
Meer van TopGear


Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie
