
Even een weekendje retrotoppers. Je weet nu welke retro-auto’s de plank missloegen. Tijd voor een succesvol voorbeeld van vorig jaar. Wat is de Volkswagen ID Buzz Cargo? Een volledig elektrische en toekomstbestendige hippiemobiel, maar dan zonder ruiten of stoelen achterin. En zonder hallucinant makende drugs.
Anders gezegd: de oorspronkelijke Volkswagen Type 2-bus is getransponeerd naar het emissieloze tijdperk. Een 48 kWh lithium-ion-accu is standaard, maar een 111 kWh accu kan als optie worden ingebouwd voor wie verre reizen wil ondernemen, zegt VW: dan bedraagt z’n actieradius 500 kilometer.
Hij heeft zonnepanelen op z’n dak en wijd openslaande achterportieren, plus een schuifdeur aan de passagierskant om de binnenruimte te optimaliseren, mocht je er een leuke boekenkast of zoiets in willen timmeren. Voorin zijn er drie zitplaatsen, waarvan de middelste kan worden weggeklapt om te kunnen dienen als mobiel bureautje, met een geïntegreerde laptop. Het stuur verdwijnt in het dashboard als de Level 4-autonomie wordt gebruikt.
Kan ik er een kopen?
Paarse zonnebrillen en King Louiejurkjes uit de kast, want, ja, VW heeft bevestigd dat de Volkswagen ID Buzz Cargo in productie zal gaan in bestel-, passagiers- en kampeerversies, maar je moet tot 2022 wachten. Hij moet overigens een van de 30 volledig elektrische modellen worden die Volkswagen in de showrooms wil hebben staan in 2025.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear





De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever


Ex-ontwerpbaas van Bentley zegt dat kleine auto’s ontwerpen moeilijker is dan hypercars



Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line review: Identiteitscrisis



Komt er een Volkswagen ID.2all GTI?


Volkswagen ID.2all is de elektrische VW-hatchback van 25.000 euro


Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje


Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk


Volkswagen Motorsport is niet meer


Prijs Volkswagen ID.4 is bekend


Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree


Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3


Dit zijn negen busjes die veel cooler zijn dan SUV’s


Ford gaat de Pikes Peak-heuvelklim doen met een knotsgekke Transit met 2.000 pk


Volkswagen stopt met Transporter T6.1: ‘Deze zomer al niet meer te bestellen’


In de elektrische Watt eCV1 zit de bestuurder in het midden


Misschien is het niet een heel goed idee om met je werkbusje op de Nürburgring te rijden


Abt bouwt jouw diesel-Transporter om naar elektrisch




De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever


Ora Funky Cat review: Kan de schattige hatchback uit China het hier maken?


EV-mythbuster: ‘Met een grotere accu hoef je minder vaak te stoppen’


Dit zijn alle elektrische stationwagens die nu of binnenkort te koop zijn


Deze prachtige Aston Martin DB6 is nu een elektrische auto



Komt er een Volkswagen ID.2all GTI?




Waarom deze VW Golf GTI wel legaal met kleine kentekenplaten mag rijden




De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever


Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7


Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT



Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line review: Identiteitscrisis


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)


Zelfs in Amerika worden ze gek van linksplakkers, dus daar gaan ze wat aan doen


Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen


De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)


Vrouw rijdt doodleuk rond met halve auto, gaat voor tweede keer op de bon


Deze Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster is een heel speciale one-off




Reacties