Eerder kon je hier lezen over de Ferrari 296 GT3: een raceauto op basis van de hybride 296 GTB. Daarbij heeft Ferrari de elektromotor weggehaald bij de hybride aandrijflijn en zorgde de eenzame V6-motor voor 663 pk. Nu bouwt Ferrari ook nog een speciale 296 voor de Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. De trots van Ferrari staat op het spel, dus ging het vermogen omhoog.

Voor we daarover beginnen, eerst eens zien wat er allemaal veranderd is aan de 296. Wat meteen opvalt, zijn alle aero-flapjes en die gigantische achtervleugel. Volgens Ferrari kan de 296 Challenge 870 kilo aan neerwaartse druk genereren wanneer de spoiler in ‘aanvalsmodus’ staat. Verder zijn er koolstof-keramische remmen, een verbeterde ABS van de GTB en 19-inch Pirelli banden die speciaal voor de Challenge zijn ontwikkeld.

Specificaties van de Ferrari 296 Challenge

Ferrari vindt het nog leuk om te vermelden dat de 296 de eerste Challenge-auto is met V6-motor met een hoek van 120 graden. Hij produceert 700 pk en 740 Nm. Daarmee is hij 130 pk slapper dan de straatauto van drie ton. Hij is trouwens wel 37 pk sterker dan de GT3. Je kunt hem tussen 24 en 30 oktober voor het eerst in actie zien op het circuit in Mugello.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)