
Eigenlijk is het zo’n gek idee nog niet, zo’n Ferrari-limousine. De motor ligt al achterin (oké, in het midden) dus je loopt niet te pielen met langere aandrijfassen die van voor naar achter moeten. Gewoon een zaag door het midden, een stuk ertussen bakken en vol duwen met dubieuze sfeerverlichting. Dat is wat er gebeurde met deze Ferrari-limousine, op basis van een echte 360 Modena.
De Ferrari-limousine verliet in 2003 de fabriek als reguliere Modena en behield zijn normale lengte tot 2012. Toen importeerde Exotic Limo de auto vanuit Engeland naar Australië en begon de ombouw. Het bedrijf voegde drie meter toe en vulde de extra ruimte met een lang bankstel, een minibar en meerdere televisies. Van de 400 pk sterke 3,6-liter V8 met handbak (moet je dus wel die schakelstangen verlengen) bleef het bedrijf af.
De vraagprijs voor de Ferrari-limousine is 245.000 euro. Voor dat geld haal je vier reguliere 360 Modena’s, die langer zijn als je ze achter elkaar zet, maar waar minder mensen in passen. In de limousine kunnen namelijk maximaal negen passagiers plaatsnemen. Het bedrijf verhuurt de Ferrari voor omgerekend 600 euro per uur, dus na ongeveer tien voltijd-werkweken heb je ‘m terugverdiend. Investerinkje?
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear


De snelste Ferrari’s op het testcircuit Fiorano

Dit zijn de auto’s van Matt LeBlanc

Nieuw: TopGear Ferrari Special!

Jaguar XJS vs moderne supercars

Porsche 911 GT3 RS vs Ferrari 360 Challenge Stradale

Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?



Frédéric Vasseur over de fouten van Ferrari, 30 pk extra en de nummer-één coureur




Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione




Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)


Dit enorme schaalmodel van de Ferrari F1-auto van 2022 is ruim een meter lang


Waarom de Ferrari 296 GTS onze Supercar van het Jaar 2022 is


De langste auto ter wereld is gerestaureerd en is nóg langer


Bentley Mulsanne Grand Limousine: 5 in de aanbieding


Waarom de Maybach 62 een faal was


De limousine van John F. Kennedy kan van jou zijn


Toyota Prius Limousine wil in jouw garage staan


Goedkoopste limousine van Nederland



Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde


Abt bouwt jouw diesel-Transporter om naar elektrisch




Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)


Kooptip: Deze bijzondere Porsche 944 6×6 moet een serieus bedrag opleveren


The Stig rijdt op het TopGear-circuit met een getunede Toyota GR Yaris


Mansory verwijdert twee deuren om de Urus Coupé te maken die Lamborghini niet bouwt




Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?




Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione




Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)


Kooptip: De Lamborghini Countach met (waarschijnlijk) de laagste tellerstand ter wereld


Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord


Mr. Bean verkoopt zijn geweldige Lancia Delta Integrale (zonder hangslot aan de deur)




Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?



Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt


Dit is de Nederlandse prijs van de Lucid Air Grand Touring


Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer




Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione


De oude Le Mans-kleuren van Bugatti staan de Centodieci erg goed


Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)


Je auto een dag van tevoren bij garage neerzetten? Misschien kun je dat beter niet doen



Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt



Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde


Herrezen uit de dood: Suzuki komt met een elektrische Jimny voor Europa!



Reacties