Van de M3 GTS bouwde BMW slechts 150 exemplaren. Zeldzaam en waardevol, als je ‘m netjes en origineel houdt. ‘Lekker boeiend,’ dacht G-Power, ‘daar past best een compressor op.’ En passen doet het bijna, qua kleur in ieder geval.

Het zogeheten SK II TÜ Kompressorsystem verhoogt het vermogen van de 4,4-liter V8 van 450 pk naar 650 pk en het koppel van 400 Nm naar 630 Nm. G-Power monteert volledig nieuwe luchtwegen naar de compressor toe en zorgt dat de uitlaatgassen via een titanium uitlaatsysteem weer weg kunnen.

Van 0 naar 100 gaat de G-Power BMW M3 GTS nu in 4,2 seconden; 0 naar 200 km/u doet hij in 11,9 seconden De topsnelheid is 323 km/u. Een rolkooi en een extra hardcore onderstel had de GTS al, dus je bent klaar voor het betere stuurwerk op het circuit.

De ombouw van deze G-Power BMW M3 GTS gebeurde al in 2011 en kostte toen minimaal 25.000 euro. De auto zelf komt uit 2010 en de teller staat inmiddels op 38.259 kilometer. De vraagprijs is 138.613 euro en dat is nog zonder Nederlandse belastingen. Te veel? Er staat ook een G-Power BMW M3 GTS te koop met 120.000 kilometer ervaring en 610 pk voor 54.990 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)