
Schepper van geschifte, geperforeerde, gesleufde en vuurspuwende supercars Uwe Gemballa kwam in 2010 onder zwaar verdachte omstandigheden om het leven. Zijn dood had gemakkelijk het einde kunnen betekenen van de associatie van zijn naam met bloedsnelle auto’s, maar dat was niet het geval. Een bedrijf nam de merkrechten over en zette dezelfde dubieuze lijn voort. En nu komt er nog een bedrijf met dezelfde naam, een bedrijf dat wordt gerund door niemand anders dan de 26-jarige zoon van Uwe.
Voluit heet het bedrijf Marc Philipp Gemballa, en het bedrijf komt met zijn eerste auto tien jaar na het overlijden van Uwe. Gemballa Junior zegt: ‘De markt is veranderd. Het paardenkrachtenspel is over, tuning wordt gedaan door automerken zelf en er wordt een zwikje nieuwe supercars met gigantische vermogenscijfers de markt in geworpen.’ Marc Philipp wil iets totaal anders doen.
‘Meer dan twee jaar voorbereiding en ontwikkeling resulteerden in het idee van unieke mensen voorbereiden op avontuur, waarbij het niet uitmaakt waar in de wereld, welk terrein, welk klimaat of welke staat van het wegdek. Marc Philipp Gemballa brengt het extreme van onroad naar offroad, hij bouwt zijn eerste supercar met offroad- en onroad-capaciteiten’, plaagt het bedrijf in een persbericht.
Gemballa’s nieuwe offroad-supercar wordt in een kleine oplage gebouwd. De enige foto is de teaser hierboven. Je hoeft geen fantasie gebruiken om hier een Porsche 959-vleugel in te zien. Misschien op een Porsche 911? Is de nieuwe Gemballa een offroad-Porsche met vierwielaandrijving en een enorme bak vermogen? Je ziet het in minder dan een week, op de Autosalon van Genève.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Internationale Capslockdag: schreeuwerige auto’s

Gemballa Porsche Carrera GT vlucht na crash in New York

Gemballa komt met extreme offroad-Porsche

Porsche Gemballa Mirage GT gaat onder de hamer

De supercar van Gemballa komt in 2022

Autosalon van Genève 2020: zo ligt het erbij

Mansory Audi RS 6 is nog prima te doen

Nieuwe Fiat 500 is elektrisch

Aston Martin V12 Speedster blaast toupetjes weg

Bugatti Chiron Pur Sport is aangescherpt

Koenigsegg Gemera is een 1.730 pk vierzitter

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken
