Schepper van geschifte, geperforeerde, gesleufde en vuurspuwende supercars Uwe Gemballa kwam in 2010 onder zwaar verdachte omstandigheden om het leven. Zijn dood had gemakkelijk het einde kunnen betekenen van de associatie van zijn naam met bloedsnelle auto’s, maar dat was niet het geval. Een bedrijf nam de merkrechten over en zette dezelfde dubieuze lijn voort. En nu komt er nog een bedrijf met dezelfde naam, een bedrijf dat wordt gerund door niemand anders dan de 26-jarige zoon van Uwe.
Voluit heet het bedrijf Marc Philipp Gemballa, en het bedrijf komt met zijn eerste auto tien jaar na het overlijden van Uwe. Gemballa Junior zegt: ‘De markt is veranderd. Het paardenkrachtenspel is over, tuning wordt gedaan door automerken zelf en er wordt een zwikje nieuwe supercars met gigantische vermogenscijfers de markt in geworpen.’ Marc Philipp wil iets totaal anders doen.
‘Meer dan twee jaar voorbereiding en ontwikkeling resulteerden in het idee van unieke mensen voorbereiden op avontuur, waarbij het niet uitmaakt waar in de wereld, welk terrein, welk klimaat of welke staat van het wegdek. Marc Philipp Gemballa brengt het extreme van onroad naar offroad, hij bouwt zijn eerste supercar met offroad- en onroad-capaciteiten’, plaagt het bedrijf in een persbericht.
Gemballa’s nieuwe offroad-supercar wordt in een kleine oplage gebouwd. De enige foto is de teaser hierboven. Je hoeft geen fantasie gebruiken om hier een Porsche 959-vleugel in te zien. Misschien op een Porsche 911? Is de nieuwe Gemballa een offroad-Porsche met vierwielaandrijving en een enorme bak vermogen? Je ziet het in minder dan een week, op de Autosalon van Genève.
Reacties