
Ondanks de jaarlijks terugkerende seizoenswerkeloosheid lijkt het erop dat minimaal één ijscoman prima zaken doet. Tenminste, we gaan ervan uit dat een ijsverkoper deze getunede Maybach GLS heeft samengesteld. Een andere reden om deze Mercedes in deze kleur te laten spuiten, bestaat niet. En klik eens verder naar het interieur. Mogen we daar alstublieft discodip bij?
Deze Mercedes-Maybach GLS 600 is het werk van de Poolse tuner Carlex Design. Op een *kuch* subtiele manier heeft de tuner aanpassingen aangebracht aan het interieur, de grille, wielen en zijskirts. Die wielen meten trouwens 23 inch, en ook daar zie je het kleurtje. Carlex Design laat de V8-motor met rust. De 4,0-liter biturbo produceert dus nog steeds 557 pk en 730 Nm. De 0-100-tijd blijft dan ook 4,9 seconden.
De prijs van de Carlex Maybach GLS is onbekend
Alleen geïnteresseerden mogen weten wat de Carlex Maybach GLS kost. Overigens sleutelt Carlex Design komen ook graag sleutelt aan de Mercedes X-klasse. We zagen eerder deze Mercedes pick-up met een fietsenstalling achterop. Ze wilden zelfs een 6×6 maken. Maar nu de X-klasse uit productie is, verschuift de focus naar andere Mercedessen.
Meer van TopGear


Oeps: De velgen van de Mercedes GLS zijn al in de configurator gejat

Brabus 850 XL verschijnt opnieuw bij Domeinen, dit keer met extra schade

Mansory maakt Mercedes-Maybach GLS aantrekkelijk voor pakketbezorgers

Brabus 900: als Maybach je niet luxe (of snel) genoeg is

Dus: Dartz Prombron Black Alligator MMXX Black Tiger Lunar Year Edition

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Hacker laat gratis Maybach GLS en Rolls-Royce Cullinan bij hem bezorgen

Maybach gaat ook de Mercedes V-klasse omtoveren tot luxebus

Mercedes-Maybach EQS SUV is de eerste volledig elektrische Maybach

De eerste PHEV van Maybach krijgt een halve V12 (en het is de stilste Maybach ooit)

Mercedes-Maybach S 680 Virgil Abloh is een bijzondere samenwerking

Mercedes-Maybach EQS concept: bijna klaar

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Duitse ANWB legt uit hoe vakantiegangers 57 cent per liter (!) kunnen besparen bij tanken

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Groot automerk lijdt miljarden verlies, hoe komt dat eigenlijk?

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

In jouw toekomstige auto is het stuur niet fysiek verbonden met de wielen – is dat niet gevaarlijk?
