Oké Honda, we snappen het. Jullie kunnen heel aardig studiemodellen ontwerpen. Het merk demonstreert het weer eens met de Honda Sports Vision Gran Turismo. Het is een soort baby-NSX. Of een moderne Honda Beat. Of de opvolger van de Honda S660. Je weet wel: dat leuke ding dat wij niet krijgen.
Geen jaloezie
In dit geval hoeven we niet jaloers te zijn, want niemand krijgt ‘m. Als je iedereen met een PlayStation en Gran Turismo Sport niet meetelt. Want de Honda Sports Vision Gran Turismo is – zoals de naam al deed vermoeden – ontworpen voor het racespel.
De koolstofvezel pixels beperken het gewicht tot 899 kilo. Dat is 100 kilo lichter dan de (wél echte) Lamborghini Sesto Elemento. In de koolstofvezel koets hield Honda ruimte over voor een 2,0-liter viercilinder met een turbo eraan. Wanneer VTEC zijn werk doet en de motor 7.500 toeren bereikt, produceert de motor 410 pk. Een achttraps automaat stuurt het vermogen naar de achterwielen.
Er is een markt voor…
Klinkt als een uitstekend recept voor een kleine sportauto, toch? En zoals Alfa Romeo bewijst met de 4C en Alpine met de A110, is er best een markt voor dit soort geinige autootjes. Dus gaan jullie hem dit jaar of volgend jaar produceren, Honda?
Reacties