
Inmiddels weet je dat Paul Walker ook buiten het witte doek een enorme autogek was. Hij beperkte zijn liefhebberij in het echte leven niet tot opgepepte Nissans, als de auto maar tof was. Zo had hij een roedel lichtgewicht BMW M3’s, oude Chevrolets, Audi’s en ook nog een aantal motorfietsen. Ook deze rode Ford GT was onderdeel van zijn collectie. En zoals je misschien al had gespot, is hij niet helemaal standaard.
De Ford GT is niet standaard meer
De auto was onderdeel van de Always Evolving Collection die onderhouden werd door Paul Walker en Roger Rodas. De Ford GT kreeg daar nieuwe ADV.1-wielen, een verlaging, een nieuwe uitlaat en tot slot werd de bestaande supercharger vervangen door een gepolijst exemplaar van Whipple. Het nieuwe vermogen wordt niet genoemd, maar een dergelijke setup moet goed zijn voor 850 pk – op de achterwielen en via een handbak. Het standaardvermogen is trouwens 550 pk.
De Ford GT van Paul Walker is nog bijna nieuw
Na het tragische overlijden van de twee vrienden ging de auto de verkoop in. In zijn zestienjarige leven zag de Ford GT maar weinig asfalt en de tellerstand staat nog onder de 5.000 kilometer. De auto gaat op vrijdag 13 augustus onder de hamer in Californië in de veiling van RM Sotheby’s. Het hoogste bod is naar verwachting omgerekend tussen de 380.000 en de 550.000 euro. Oh, de standaard velgen en dempers zijn inbegrepen bij de verkoop.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De eigenaar van deze Nederlandse Ford moest na drie jaar ineens 100.000 euro belasting aftikken

VIDEO: Rijden in de Ford GT Mk IV circuitauto met ruim 800 pk

Ford won de 24 Uur van Le Mans met de verkeerde auto in 2016

Deze Ford GT40 kreeg de supercharged V8 uit de Mustang GT500

Kijk hoe een straatauto (met gemak) de 500 km/u aantikt

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Deze roestige Chevrolet Camaro is een van de laatste projectauto’s van Paul Walker

De bijzondere reden waarom de Nissan Skyline uit F&F 4 nu te koop staat in Duitsland

Helaas, zelfs met een enorme turbo trekt deze F&F-Supra geen wheelies

Paul Walker is terug in de nieuwe Fast & Furious: ‘Brian is springlevend’

De Lego Nissan Skyline GT-R van Paul Walker is hier voor een zacht prijsje

Echte Toyota Supra uit F&F kan van jou zijn

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
