
Inmiddels weet je dat Paul Walker ook buiten het witte doek een enorme autogek was. Hij beperkte zijn liefhebberij in het echte leven niet tot opgepepte Nissans, als de auto maar tof was. Zo had hij een roedel lichtgewicht BMW M3’s, oude Chevrolets, Audi’s en ook nog een aantal motorfietsen. Ook deze rode Ford GT was onderdeel van zijn collectie. En zoals je misschien al had gespot, is hij niet helemaal standaard.
De Ford GT is niet standaard meer
De auto was onderdeel van de Always Evolving Collection die onderhouden werd door Paul Walker en Roger Rodas. De Ford GT kreeg daar nieuwe ADV.1-wielen, een verlaging, een nieuwe uitlaat en tot slot werd de bestaande supercharger vervangen door een gepolijst exemplaar van Whipple. Het nieuwe vermogen wordt niet genoemd, maar een dergelijke setup moet goed zijn voor 850 pk – op de achterwielen en via een handbak. Het standaardvermogen is trouwens 550 pk.
De Ford GT van Paul Walker is nog bijna nieuw
Na het tragische overlijden van de twee vrienden ging de auto de verkoop in. In zijn zestienjarige leven zag de Ford GT maar weinig asfalt en de tellerstand staat nog onder de 5.000 kilometer. De auto gaat op vrijdag 13 augustus onder de hamer in Californië in de veiling van RM Sotheby’s. Het hoogste bod is naar verwachting omgerekend tussen de 380.000 en de 550.000 euro. Oh, de standaard velgen en dempers zijn inbegrepen bij de verkoop.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


VIDEO: Rijden in de Ford GT Mk IV circuitauto met ruim 800 pk

Ford won de 24 Uur van Le Mans met de verkeerde auto in 2016

Deze Ford GT40 kreeg de supercharged V8 uit de Mustang GT500

Kijk hoe een straatauto (met gemak) de 500 km/u aantikt

Dit is de ‘meest extreme’ Ford GT voor op het circuit ooit gebouwd (800+ pk!)

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

De goede reden waarom de nieuwe politieauto’s nu mooie velgen hebben in plaats van lelijke wieldoppen

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Het ooit zo populaire Ford is nu ook in Europa een kleiner merk dan BMW

Deze ondergewaardeerde sportieve sedans zijn tegenwoordig heel betaalbaar (en zijn geen Audi of BMW)

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Deze roestige Chevrolet Camaro is een van de laatste projectauto’s van Paul Walker

De bijzondere reden waarom de Nissan Skyline uit F&F 4 nu te koop staat in Duitsland

Helaas, zelfs met een enorme turbo trekt deze F&F-Supra geen wheelies

Paul Walker is terug in de nieuwe Fast & Furious: ‘Brian is springlevend’

De Lego Nissan Skyline GT-R van Paul Walker is hier voor een zacht prijsje

Echte Toyota Supra uit F&F kan van jou zijn

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Zie jij van welke populaire auto de koplampen van deze bus komen?

De goedkoopste Mercedes sedan die je in Nederland kan bestellen, gaat eruit

Onderhoud aan de auto in Nederland kan binnenkort wel eens erg duur worden

Waarom elektrische auto’s in de toekomst juist minder actieradius kunnen hebben

Reacties