Nissan Skyline van Paul Walker onder de hamer

De kale, spoilerloze Skyline van de F&F-ster

Foto('s): Barrett-JacksonNissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Foto('s): Barrett-JacksonNissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Foto('s): Barrett-JacksonNissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Foto('s): Barrett-JacksonNissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Foto('s): Barrett-JacksonNissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Foto('s): Barrett-JacksonNissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Foto('s): Barrett-JacksonNissan Skyline R32 GT-R Paul Walker RB26
Nissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Nissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Nissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Nissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Nissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Nissan Skyline R32 GT-R Paul Walker
Nissan Skyline R32 GT-R Paul Walker RB26

Auto’s die de fabriek verlaten zonder spoiler, knappen vaak op van een klein vleugeltje of lipje. Andersom is het zo dat auto’s die standaard een kleine portie downforce toebedeeld krijgen, er vaak bijzonder fijn uitzien als de achtervleugel verdwijnt. Zoals Clinton kan beamen: soms is iets leuker omdat het even iets anders is.

Zoals de Nissan Skyline van F&F-ster Paul Walker. Het Japanse merk bedacht een simpel spoilertje achterop de kofferklep van de coupé, maar ergens in de afgelopen dertig jaar verloor de eerste generatie GT-R met de RB26-motor zijn vleugeltje. Het is een bijzondere keuze om de neerwaartse druk te verwijderen, want de rest van de Skyline lijkt puur op functie gericht te zijn. Er zal wel een gedachte achter zitten.

De Nissan Skyline van Paul Walker is klaar voor het circuit

Het interieur van de Nissan Skyline van Paul Walker is, op het dashboard na, compleet afwezig. Eén Sparco-kuipstoel biedt plek voor de bestuurder en een rolkooi zorgt voor extra stevigheid. In de zwarte Enkei RPF1-wielen schuilen Endless-remmen en de zes-in-lijn kreeg upgrades van merken als HKS, Apexi en Koyorad. Als je dus nog op zoek was naar een leuk circuitspeeltje met een geinige historie, dan is dit je kanshebber.

Het huidige vermogen staat niet beschreven, maar het zou officieel rond de 280 pk zijn (al schijnt dat wat aan de conservatieve kant te zijn). Het vermogen gaat naar alle wielen en schakelen doe je via een handgeschakelde vijfbak. Veiler Barrett-Jackson geeft geen indicatie van de waarde en ook is er geen minimumbedrag. Liever iets Duits? Er gaat ook een flinke roedel BMW M3’s van de overleden acteur onder de hamer tussen 11 en 19 januari in Scottsdale.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws
Magazines