
Ergens is het jammer van de 18-inch velgen, anders zou niemand verwachten dat deze Caddy – die zelfs nog bedrijfsbestickering draagt – niet volledig standaard is. Verkoper Mat bouwde zijn oude werkbus om tot een vierwielaangedreven circuitspeeltje. Het epicentrum van de prestaties is de 2,0-liter viercilinder uit een Audi S3 uit 2009. Mat transplanteerde de volledige aandrijflijn, inclusief de vierwielaandrijving en een handgeschakelde zesbak. Het vermogen van de 2.0 TFSI werd verhoogd naar ruim 365 pk.
De remmerij komt van Porsche en de 18-inch wielen van Bola. De uitlaat is 3 inch dik en is netjes weggewerkt om nietsvermoedende voorbijgangers onwetend te houden. Voorin plaatste de eigenaar de stoelen van een Golf GTI en achterin is plaats voor drie passagiers dankzij stoelen uit een Touran. Het liefst geen mensen met een vitamine-D-tekort, want de ramen achterin ontbreken. Voor gewichtsbesparing is de bank van de VW Caddy met S3-aandrijflijn eenvoudig te verwijderen.
Wat kost de VW Caddy met S3-aandrijflijn?
De vraagprijs is 10.500 pond op eBay, omgerekend zo’n 11.700 euro. Je moet hem dan nog wel even ophalen in Birmingham. De Volkswagen Caddy quattro is dus rechtsgestuurd, wat onhandig lijkt, maar ook best wat voordelen kan hebben. Op de Nürburgring kun je bijvoorbeeld heel dicht langs de muur bij T13 sturen, die aan de rechterkant zit.
Meer van TopGear


De snelste VW Caddy ter wereld heeft een vijfcilinder en 1.210 pk

Volkswagen Caddy Panamericana: offroad-Caddy

17-jarige gepakt met 117 km/u in MMBS

Deze sinistere Volkswagen Caddy kan van jou zijn

Volkswagen Caddy Tuning: dit bedrijf verkoopt 15 sierpaarden

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Wanneer komt Volkswagen met de golf 2.0 tdi 4motion en handbak? Duurt allemaal veelste lang. Bedankt Caddy! Mooie velgen trouwens en zal zeker als de brandweer gaan. Thumbs up.