
Ergens is het jammer van de 18-inch velgen, anders zou niemand verwachten dat deze Caddy – die zelfs nog bedrijfsbestickering draagt – niet volledig standaard is. Verkoper Mat bouwde zijn oude werkbus om tot een vierwielaangedreven circuitspeeltje. Het epicentrum van de prestaties is de 2,0-liter viercilinder uit een Audi S3 uit 2009. Mat transplanteerde de volledige aandrijflijn, inclusief de vierwielaandrijving en een handgeschakelde zesbak. Het vermogen van de 2.0 TFSI werd verhoogd naar ruim 365 pk.
De remmerij komt van Porsche en de 18-inch wielen van Bola. De uitlaat is 3 inch dik en is netjes weggewerkt om nietsvermoedende voorbijgangers onwetend te houden. Voorin plaatste de eigenaar de stoelen van een Golf GTI en achterin is plaats voor drie passagiers dankzij stoelen uit een Touran. Het liefst geen mensen met een vitamine-D-tekort, want de ramen achterin ontbreken. Voor gewichtsbesparing is de bank van de VW Caddy met S3-aandrijflijn eenvoudig te verwijderen.
Wat kost de VW Caddy met S3-aandrijflijn?
De vraagprijs is 10.500 pond op eBay, omgerekend zo’n 11.700 euro. Je moet hem dan nog wel even ophalen in Birmingham. De Volkswagen Caddy quattro is dus rechtsgestuurd, wat onhandig lijkt, maar ook best wat voordelen kan hebben. Op de Nürburgring kun je bijvoorbeeld heel dicht langs de muur bij T13 sturen, die aan de rechterkant zit.
Meer van TopGear


De snelste VW Caddy ter wereld heeft een vijfcilinder en 1.210 pk

Volkswagen Caddy Panamericana: offroad-Caddy

17-jarige gepakt met 117 km/u in MMBS

Deze sinistere Volkswagen Caddy kan van jou zijn

Volkswagen Caddy Tuning: dit bedrijf verkoopt 15 sierpaarden

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Wanneer komt Volkswagen met de golf 2.0 tdi 4motion en handbak? Duurt allemaal veelste lang. Bedankt Caddy! Mooie velgen trouwens en zal zeker als de brandweer gaan. Thumbs up.