Positievelingen zouden zeggen dat de brand op de Felicity Ace bijzonder vervelend is, maar er is niemand gewond, het is allemaal blik en alles is te vervangen. Dat laatste klopt misschien niet helemaal. Andrea Baldi, de CEO van Lamborghini, bevestigt aan Automotive News dat er inderdaad auto’s van zijn merk op het schip staan, maar dat ze misschien niet allemaal te vervangen zijn.
De Huracáns en Urussen op het schip kunnen zo weer opnieuw besteld worden bij de fabriek. Bij de Aventadors op de Felicity Ace wordt dat een stuk lastiger. De productie van de V12-supercar is in de afrondende fase en het is niet duidelijk of er vervangende exemplaren gebouwd kunnen worden. De productie is deels afhankelijk van toeleveranciers en ook is de ruimte in de fabriek nodig voor de opvolger van de Aventador.
Update: Het schip is gezonken. We zullen binnenkort horen of de productie daadwerkelijk opnieuw gestart wordt of dat de kopers pech hebben.
Baldi hoopt dat er nog Aventadors op de Felicity Ace te redden zijn
Baldi zegt: ‘De auto is uitverkocht, dus er is altijd een mogelijkheid dat er van de 563 exemplaren een paar [orders van andere klanten] geannuleerd worden zodat de Aventadors [op het schip] vervangen kunnen worden. Maar liever hoop ik dat er ten minste een paar Aventadors op het schip veilig zijn.’ Het gaat om auto’s die al gekocht zijn door klanten, dus geen dealervoorraad.
De Aventadors op het schip zouden Ultimae-uitvoeringen zijn, de allerlaatste exemplaren van de Aventador. Het is dus niet zo dat de klanten bij de dealer een ander leuk tweedehands exemplaartje kunnen regelen; deze Aventadors zijn zeldzaam en voor veel kopers waarschijnlijk een investering. Korting of voorrang op de opvolger van de Aventador is mogelijk dus niet voldoende zijn voor deze klanten. Of zouden de Ultimae’s met een beetje brandschade juist meer waard zijn?
Zou je deze Aventadors nog willen als ze geen brandschade hebben?
Het is een groot schip, dus uiteraard kan het zijn dat de Aventadors op de Felicity Ace veilig in een onaangetast hoekje stonden. Maar zelfs als de Aventadors niet in de fik stonden, kunnen ze schade hebben van de rook of de hitte. Of van het bluswater. Baldi hint ook naar het herstellen van de bestaande exemplaren op het schip. ‘We gaan klanten op de hoogte stellen zodra we een definitief beeld hebben’, zei Baldi. ‘En weet je, we hopen nog steeds op het beste, maar we zijn voorbereid op het ergste.’
Geen Bugatti’s op de Felicity Ace
In tegenstelling tot eerdere berichten bevestigt Bugatti aan Car & Driver dat er geen auto’s van het Franse merk op het brandende vrachtschip staan. De brand op de boot zou momenteel onder controle zijn, maar slecht weer zou de berging belemmeren.
Porsche verlengt productie GT2 RS omdat 4 auto’s verdronken zijn
Het lukte Porsche wel om de productie opnieuw op te starten
Reacties