De lelijkste Rolls-Royce ooit staat te koop

Het bewijs dat theorie en praktijk niet altijd overeenkomen

lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce
lelijkste Rolls-Royce

Sommige ideeën bekokstoof je in het weekend als je niet meer helemaal helder nadenkt. Als je je dat idee de volgende dag nog kunt herinneren (áls…), blijkt het vaak toch niet zo’n goed plan te zijn als je destijds dacht. Bij de auto die je hier ziet is het tegenovergestelde het geval. Het idee van een Rolls-Royce die door Pininfarina ontworpen wordt, is ronduit briljant. De uitvoering die daarop volgde was echter minder prettig voor het oog.

Als je de Rolls-Royce Phantom drophead recht van voren bekijkt, lijkt het alsof de Pininfarina-creatie je scheel aanstaart. En als je verder kijkt, zie je dat niks aan de buitenkant van de auto echt klopt. Het teak op de motorkap dat je omhoog kunt klappen voor extra opbergruimte ziet er misplaatst uit, evenals de vervormde achterkant. In theorie horen alle ideeën te kloppen, maar de praktijk laat iets compleet anders zien. Over het interieur hoor je ons overigens niet klagen, dat is alles wat je van een Rolls-Royce uit 2008 mag verwachten.

Heb je een slechte smaak en wil je graag deze auto hebben? Voor iets meer dan twee miljoen euro mag je hem ophalen in de Verenigde Arabische Emiraten. Daarmee mag je hem nog niet op de Nederlandse wegen rijden, dat gaat je nog een hele (belasting)duit extra kosten. Dus, een lelijke auto voor veel te veel geld. Wie zei dat we nooit praktisch consumentenadvies geven?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws