
We zeuren vaak genoeg over het saaie Nederlandse wagenpark dat alleen maar bestaat uit donkergrijze Audi A3’tjes en zilvergrijze Volkswagen Golfjes. Dus als Lumma ons dan probeert te helpen, mogen we eigenlijk niet klagen. Dat doen we dus ook niet. Het is gewoon, euh, even wennen.
De Lumma CLR X6 R is geel. Echt heel geel. De kleur heet Fluorescent Yellow en is net als de zon: je moet er niet direct inkijken. Dus zet even die zonnebril op je knar en check dat gele geweld. In de nieuwe voorbumper zit dubbele dagrijverlichting voor het geval de kleur nog niet fel genoeg was. De velgen zijn 22 inch en om ze lekker de kasten te laten vullen, gooit Lumma de CLR X6 R 35 millimeter omlaag. In de nieuwe achterbumper vind je vier pijpen: twee van 100 millimeter en twee van 70 millimeter. De hele bodykit is goedgekeurd door de TÜV en is zelfs getest op voetgangersveiligheid. Je moet als voetganger ook wel heel druk bezig zijn met andere dingen, wil je deze auto over het hoofd zien.
Het allerbelangrijkste aan de Lumma CLR X6 R is wat je niet kunt zien. Ooit was deze auto een X6M. De V8 met twee turbo’s produceerde 575 pk. Niet genoeg dus. Lumma pompt de 4,4-liter motor op naar 750 pk en 980 Nm. De snelheidsbegrenzer verdwijnt ook in de prullenbak en de gele flits haalt nu met gemak 300 km/u.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


BMW X5 en X6 krijgen een facelift, dit is er vernieuwd

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

Gasten vullen auto met popcorn

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Lumma BMW X7 staat op 24-inchers

Lumma Aston Martin DBX is uitgezakt

Lumma Design CLR X7 is een echte patser

Lumma CLR RE: de Evoque met extra klasse, zeggen ze

Dit is de Audi Q8 van Lumma Design

De Lumma G-klasse is je patserige blokkendoos

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat

Nieuwe regels van de EU maakt het lastiger oude auto’s op de weg te houden

Die zal niet in nederland gekocht worden met zo’n kleur
Afhankelijk van de prijs, ik wel. Wat kan mij een kleur schelen bij 750 hp?