Een luxe auto moet ruimte bieden. Kijk maar naar een Hummer-limousine. Geen wonder dat Mercedes besloot om Maybach te laten werken aan de EQS SUV en niet de lage EQS. Maar het kan nog luxer dan de elektrische SUV. Volgens de Duitse krant Handelsblatt zit er een Maybach-versie van de Mercedes V-klasse aan te komen. Jazeker, de Vito gaat aan de champagne.
Deze bus moet op het Van.EA-platform komen te staan. De nieuwe technische basis moet in 2026 af zijn en twee jaar later gebruikt worden door grote en middelgrote bestelwagens. Je gaat hem zien op bouwplaatsen en voor je deur van pakketbezorgers. De actieradius moet rond de 500 kilometer liggen en in 2030 moet level 3 van autonoom rijden mogelijk zijn.
De Maybach EQV wordt beeldschoon vanbinnen, natuurlijk
Zoals je verwacht bij een Maybach, zal het interieur compleet zijn afgesteld op de passagiers. Volgens de onbekende bron van de Duitse krant krijgt de V-klasse nieuwe sierdelen, extra brede massagestoelen en verschillende schermen. De insider zegt dat het is alsof je in een vliegtuig van businessstoelen naar de eerste klasse gaat. Er zal ongetwijfeld genoeg beenruimte zijn achterin.
Het is echter nog wel de vraag of de Maybach-versie van de Mercedes V-klasse naar Europa komt. Volgens de Duitse krant zou de focus liggen op China. Daar gaat de elektrische Maybach concurreren met de Zeekr Mix, Toyota Alphard, Lexus LM, Volvo EM90 en wellicht een MPV van Porsche. Overigens verwacht Handelsblatt dat er ook wat busjes naar Amerika worden verscheept. We gaan het in de gaten houden.
Reacties