
Net geen jaar geleden toonde Mercedes foto’s van de Mercedes-AMG GT Concept. Zie het als een AMG GT, maar dan met twee deuren extra. En meer is altijd beter. De productieversie zie je dit jaar tijdens de autoshow van Genève in maart.
Zoals je op de foto’s kunt zien, nadert Mercedes nu de laatste testfase. Mercedes wil Porsche een enorme hoofdpijn bezorgen. Want een super-coupé met AMG-genen; dat brengt Panamera-kopers aan het twijfelen.
Stiekem staat de super-coupé helemaal niet op een verlengd GT-chassis, maar op het chassis van een Mercedes-AMG E 63 met veel lichtgewicht materialen. Verwacht een 4,0-liter V8 met veel pk en de smakelijke driftmodus.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Wanneer zijn de duurzame synthetische brandstoffen net zo duur als fossiele benzine?

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

Als je een motorrijder op zijn helm ziet tikken, kun je (ook in de auto) maar beter oppassen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid
