
Novitec staat bekend om zijn widebody-versies met de naam N-Largo. Menig supercar moest eraan geloven. Het nieuwste pakket heet de Novitec N-Largo S en is speciaal gemaakt voor de Ferrari 812 Superfast. Dit uitzwaaimodel van Novitec voor de 812 Superfast wordt maar in een oplage van drie gemaakt. En die drie zijn allemaal al vergeven.
Alle extra onderdelen – die hier nogal moeilijk te zien zijn door het duistere kleurschema en de donkere fotostudio – zijn gemaakt van koolstofvezel. De Novitec N-Largo S doet de naam ‘widebody’ eer aan door 14 centimeter breedte toe te voegen aan de Ferrari 812 Superfast. Met dank aan de gigantische spoiler, die van wielkast tot wielkast loopt, is de Ferrari 2,1 meter breed bij de achteras.
Die genoemde spoiler is eigenlijk een soort ducktail. Verder is het voor Novitecs doen een vrij bescheiden pakket. Aan de voorkant is de Ferrari maar 7 centimeter breder. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de 812 Superfast van voren wat wegheeft van de 599 GTO of 599 XX. De wielen komen van velgenboer Vossen en meten 21 inch vóór en 22 inch achter. Een nieuwe ophanging laat de 812 tot 35 millimeter zakken. Er is een optioneel liftsysteem voor wanneer drempels het op je Novitec-pakket gemunt hebben.
Ook extra vermogen voor de 812 Superfast
We laten dat even allemaal voor wat het is; laten we het over de twaalfcilinder hebben. Daar heeft Novitec 40 pk aan vermogen bij weten te proppen door een nieuwe uitlaat en aangepaste ECU. Daardoor heeft de N-Largo S een vermogen van 840 pk en 751 Nm koppel. Daardoor is een sprint van 0 naar 100 km/u klaar in 2,8 seconden en ligt de topsnelheid op 345 km/u.
Zo klinkt de Ferrari 812 Superfast als Novitec N-Largo S
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione

Italiaanse politie moedigt Nederlandse Ferrari aan flink gas te geven

Straatrace Seat Leon en Ferrari 812 eindigt in tranen

Gecrashte Ferrari 812 Competiziones staan er droevig bij

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Spectre van Novitec heeft slechts 578 pk, maar wel 24-inch putdekselvelgen

Novitec gaat voor goud met deze prachtige Maserati MC20 Cielo

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Novitec denkt dat je met 919 pk ook geen voorruit nodig hebt

Novitec maakt de Rolls-Royce Ghost Black Badge nog duisterder

Rolls-Royce Wraith Overdose: wie het breed heeft

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig
