
De Porsche 911 GT2 RS mocht zich korte tijd de snelste productieauto op de Nürburgring noemen (6:47,3). Toen kwam de Lamborghini Aventador SVJ (6:44,97) en was het feest voorbij in Stuttgart. Voor even dan, want samen met Manthey-Racing sloegen ze terug met de Porsche 911 GT2 RS MR. De speciale Nürburgring-uitvoering dook bijna 5 seconden onder de tijd van de Lambo (6:40,33).
Daarmee was het niet de snelste productieauto, want de Porsche 911 GT2 RS MR is geen productieauto, maar de snelste straatlegale auto op de Nürburgring. Als GT2 RS eigenaar kun je bij Manthey-Racing aankloppen voor een ombouwsetje. De vraag is dan: wat is er voor nodig om 7 seconden van een Nürburgring-tijd af te snoepen? En nog belangrijker: wat kost het?
Om te beginnen: de Porsche 911 GT2 RS MR heeft net als de reguliere GT2 RS een vermogen van 700 pk – hier verandert niets aan. Alle aanpassingen gebeuren aan het onderstel en aan de buitenkant. En eigenlijk valt de lijst aan onderdelen heel erg mee. Blijkbaar had de 911 GT2 RS slechts een klein duwtje in de goede richting nodig voor die paar seconden.
Dus, wat kost de Porsche 911 GT2 RS MR?
Manthey-Racing vraagt 64.911 euro (let op de laatste drie cijfers) voor de gehele kit exclusief de velgen. Wil je de velgen erbij? Dan mag je 79.911 euro aftikken. En ja, dat is een hoop geld. Maar daarmee blijft de totaalprijs inclusief een 911 GT2 RS (385.914 euro) nog altijd onder de prijs van een Aventador SVJ (meer dan 550.000 euro).
Onderdelen voor de Porsche 911 GT2 MR
Voorsplitter
Aangepast aerodynamica in de voorste luchthappers
Canards op de voorbumper
Diffuser achter
Nieuwe motorkap met Gurney-flapjes
Achtervleugel met nieuwe zijplaten
Instelbare schroefset
MR-Remblokken
Gevlochten remleidingen
Extra watertank
Magnesium wielen
Meer van TopGear


Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

De Porsche 911 GT2 RS Clubsport van Max Verstappen staat te koop

‘De hybride Porsche 911 GT2 RS krijgt een turbo die de accu oplaadt’

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Mercedes deelt sneertje uit aan Porsche

Koop met wat vrienden deze Porsche 911-collectie inclusief vrachtwagen en trailer

Manhart grijpt terug op de Porsche 911 GT2 RS en geeft hem 945 pk

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje
