
De Porsche 911 GT2 RS mocht zich korte tijd de snelste productieauto op de Nürburgring noemen (6:47,3). Toen kwam de Lamborghini Aventador SVJ (6:44,97) en was het feest voorbij in Stuttgart. Voor even dan, want samen met Manthey-Racing sloegen ze terug met de Porsche 911 GT2 RS MR. De speciale Nürburgring-uitvoering dook bijna 5 seconden onder de tijd van de Lambo (6:40,33).
Daarmee was het niet de snelste productieauto, want de Porsche 911 GT2 RS MR is geen productieauto, maar de snelste straatlegale auto op de Nürburgring. Als GT2 RS eigenaar kun je bij Manthey-Racing aankloppen voor een ombouwsetje. De vraag is dan: wat is er voor nodig om 7 seconden van een Nürburgring-tijd af te snoepen? En nog belangrijker: wat kost het?
Om te beginnen: de Porsche 911 GT2 RS MR heeft net als de reguliere GT2 RS een vermogen van 700 pk – hier verandert niets aan. Alle aanpassingen gebeuren aan het onderstel en aan de buitenkant. En eigenlijk valt de lijst aan onderdelen heel erg mee. Blijkbaar had de 911 GT2 RS slechts een klein duwtje in de goede richting nodig voor die paar seconden.
Dus, wat kost de Porsche 911 GT2 RS MR?
Manthey-Racing vraagt 64.911 euro (let op de laatste drie cijfers) voor de gehele kit exclusief de velgen. Wil je de velgen erbij? Dan mag je 79.911 euro aftikken. En ja, dat is een hoop geld. Maar daarmee blijft de totaalprijs inclusief een 911 GT2 RS (385.914 euro) nog altijd onder de prijs van een Aventador SVJ (meer dan 550.000 euro).
Onderdelen voor de Porsche 911 GT2 MR
Voorsplitter
Aangepast aerodynamica in de voorste luchthappers
Canards op de voorbumper
Diffuser achter
Nieuwe motorkap met Gurney-flapjes
Achtervleugel met nieuwe zijplaten
Instelbare schroefset
MR-Remblokken
Gevlochten remleidingen
Extra watertank
Magnesium wielen
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

De Porsche 911 GT2 RS Clubsport van Max Verstappen staat te koop

‘De hybride Porsche 911 GT2 RS krijgt een turbo die de accu oplaadt’

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Mercedes deelt sneertje uit aan Porsche

Koop met wat vrienden deze Porsche 911-collectie inclusief vrachtwagen en trailer

Manhart grijpt terug op de Porsche 911 GT2 RS en geeft hem 945 pk

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Telefoonmerk Xiaomi wil Porsche verslaan met deze SU7 Ultra: 1.500+ pk met ‘V8s’- en ‘V6s’-motoren

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
