
De Porsche 911 GT2 RS mocht zich korte tijd de snelste productieauto op de Nürburgring noemen (6:47,3). Toen kwam de Lamborghini Aventador SVJ (6:44,97) en was het feest voorbij in Stuttgart. Voor even dan, want samen met Manthey-Racing sloegen ze terug met de Porsche 911 GT2 RS MR. De speciale Nürburgring-uitvoering dook bijna 5 seconden onder de tijd van de Lambo (6:40,33).
Daarmee was het niet de snelste productieauto, want de Porsche 911 GT2 RS MR is geen productieauto, maar de snelste straatlegale auto op de Nürburgring. Als GT2 RS eigenaar kun je bij Manthey-Racing aankloppen voor een ombouwsetje. De vraag is dan: wat is er voor nodig om 7 seconden van een Nürburgring-tijd af te snoepen? En nog belangrijker: wat kost het?
Om te beginnen: de Porsche 911 GT2 RS MR heeft net als de reguliere GT2 RS een vermogen van 700 pk – hier verandert niets aan. Alle aanpassingen gebeuren aan het onderstel en aan de buitenkant. En eigenlijk valt de lijst aan onderdelen heel erg mee. Blijkbaar had de 911 GT2 RS slechts een klein duwtje in de goede richting nodig voor die paar seconden.
Dus, wat kost de Porsche 911 GT2 RS MR?
Manthey-Racing vraagt 64.911 euro (let op de laatste drie cijfers) voor de gehele kit exclusief de velgen. Wil je de velgen erbij? Dan mag je 79.911 euro aftikken. En ja, dat is een hoop geld. Maar daarmee blijft de totaalprijs inclusief een 911 GT2 RS (385.914 euro) nog altijd onder de prijs van een Aventador SVJ (meer dan 550.000 euro).
Onderdelen voor de Porsche 911 GT2 MR
Voorsplitter
Aangepast aerodynamica in de voorste luchthappers
Canards op de voorbumper
Diffuser achter
Nieuwe motorkap met Gurney-flapjes
Achtervleugel met nieuwe zijplaten
Instelbare schroefset
MR-Remblokken
Gevlochten remleidingen
Extra watertank
Magnesium wielen
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

Hoonipigasus is de Porsche 912 met 1.400 pk van Ken Block voor Pikes Peak

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

De Marc Philip Gemballa Marsien ziet er ook in New York buitenaards uit

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

Hoonipigasus is de Porsche 912 met 1.400 pk van Ken Block voor Pikes Peak

De elektrische Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance kan een nieuwe raceklasse vormen

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Mercedes deelt sneertje uit aan Porsche

Nieuw Nürburgring-record Porsche 911 GT2 RS

Chris Harris in de Porsche-hemel

3D-geprinte zuigers geven Porsche 911 GT2 RS meer pk’s

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Mercedes deelt sneertje uit aan Porsche

Nieuw Nürburgring-record Porsche 911 GT2 RS

BMW-rijder denkt dat ie in online lobby zit

Compilatie: Onveilige momenten op de Nürburgring

Touristenfahrten 2022 begint op 12 maart

Camaro op de Nürburgring blaast iets op

VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn

Porsche 718 Cayman GT4 RS: welke motor?

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

Hoonipigasus is de Porsche 912 met 1.400 pk van Ken Block voor Pikes Peak

Deze TAW 70/SS lijkt een auto uit GTA, maar heeft wel mooi eventjes 1.500 pk

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

Reacties