Voor de volgende generatie E-klasse is het nog niet helemaal duidelijk wat AMG in petto heeft. Waarschijnlijk nog wel een V8, maar misschien ook wel een viercilinder, net als in de AMG C-klasse. Daarom is het verstandig om nog even het maximale uit de huidige generatie Mercedes-AMG E 63 te halen, en dat is precies wat de Duitse tuner Posaidon doet. Ze pakken de recentelijk gefacelifte E-klasse en pulken meer dan 900 pk uit de 4,0-liter V8 met twee turbo’s.
De Posaidon Mercedes-AMG E 63 is er in meerdere versies
Posaidon biedt een aantal smaken aan. De mildste variant is goed voor 830 pk en 1.100 Nm. Hierbij monteren ze nieuwe turbo’s, nieuwe luchtfilters en een opgewaardeerde uitlaat. Tot slot zetten ze alle nulletjes en eentjes goed in de software voor de motor en de transmissie. De 0-100-tijd is dan 3,2 seconden en de top is begrensd op 350 km/u. Laat dat even op je inwerken: een stationwagen die is begrensd op 350.
Meer power
Dan is er nog een versie met 880 pk en 1.200 Nm. Voor deze upgrade monteert de tuner kogelgelagerde turbo’s. Mag het helemaal ‘ietsje meer zijn’, dan plukken ze bij Posaidon de koppen van de motor om de kleppen aan te passen en water/methanolinjectie te installeren. Het totale vermogen is dan 940 pk en het koppel 1.280 Nm. Deze upgrade is goed voor een 0-100-tijd van 3 seconden rond. De top blijft 350 dankzij de begrenzer.
Allemaal iets te wild? Dan is er nog een zogeheten PowerBox te krijgen. Deze plug je in onder de motorkap van je standaard AMG E 63 S voor 95 pk en 150 Nm extra. Je hebt dan 707 pk en 1.000 Nm. Deze box kost je slechts 990 euro.
Reacties