
Voor de volgende generatie E-klasse is het nog niet helemaal duidelijk wat AMG in petto heeft. Waarschijnlijk nog wel een V8, maar misschien ook wel een viercilinder, net als in de AMG C-klasse. Daarom is het verstandig om nog even het maximale uit de huidige generatie Mercedes-AMG E 63 te halen, en dat is precies wat de Duitse tuner Posaidon doet. Ze pakken de recentelijk gefacelifte E-klasse en pulken meer dan 900 pk uit de 4,0-liter V8 met twee turbo’s.
De Posaidon Mercedes-AMG E 63 is er in meerdere versies
Posaidon biedt een aantal smaken aan. De mildste variant is goed voor 830 pk en 1.100 Nm. Hierbij monteren ze nieuwe turbo’s, nieuwe luchtfilters en een opgewaardeerde uitlaat. Tot slot zetten ze alle nulletjes en eentjes goed in de software voor de motor en de transmissie. De 0-100-tijd is dan 3,2 seconden en de top is begrensd op 350 km/u. Laat dat even op je inwerken: een stationwagen die is begrensd op 350.
Meer power
Dan is er nog een versie met 880 pk en 1.200 Nm. Voor deze upgrade monteert de tuner kogelgelagerde turbo’s. Mag het helemaal ‘ietsje meer zijn’, dan plukken ze bij Posaidon de koppen van de motor om de kleppen aan te passen en water/methanolinjectie te installeren. Het totale vermogen is dan 940 pk en het koppel 1.280 Nm. Deze upgrade is goed voor een 0-100-tijd van 3 seconden rond. De top blijft 350 dankzij de begrenzer.
Allemaal iets te wild? Dan is er nog een zogeheten PowerBox te krijgen. Deze plug je in onder de motorkap van je standaard AMG E 63 S voor 95 pk en 150 Nm extra. Je hebt dan 707 pk en 1.000 Nm. Deze box kost je slechts 990 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Eenhoorn voor lange afstanden: de Mercedes E 300 de 4Matic Estate All-Terrain is een diesel-PHEV

Mercedes wil van zijn taxi-imago af: aandeel keldert

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Posaidon Mercedes-AMG S 63: 1.000+ pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door doet 880 pk

Posaidon bouwt S-Klasse met meer dan 1.000 pk

Gerucht: ‘Mercedes-AMG C 63 en E 63 krijgen V8 terug’

Mercedes-AMG E 63 S Final Edition zwaait de V8 uit

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Koop jij deze Mercedes-AMG E 63 S met blauwe flitsers in de grille?

Meer dan een Mercedes-AMG E 63 S heb je niet nodig

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ Estate

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
