PS4-racestuurtjes werken op de PS5

Goed nieuws

fanatec csl elite p4s
mclaren gt3-stuur fanatec
Foto('s): ThrustmasterThrustmaster T-GT review
De handrem van Thrustmaster is ook schakelpook
Foto('s): Thrustmaster Thrustmaster T-GT review
fanatec csl elite p4s
mclaren gt3-stuur fanatec
Thrustmaster T-GT review
De handrem van Thrustmaster is ook schakelpook
Thrustmaster T-GT review

Dat zou wel extreem vervelend zijn. Heb je net honderden euro’s neergeteld voor een knap racestuurtje voor de PlayStation 4, mag je alles opnieuw kopen voor de PlayStation 5. En je weet zeker dat je je uitrusting nooit meer kwijt zou raken, want wie wil er nou verouderd spul kopen? Gelukkig hebben we goed nieuws. De PS4-racestuurtjes van bijvoorbeeld Thrustmaster en Fanatec werken gewoon op de PS5.

Hoe weet je dat de PS4-racestuurtjes werken op de PS5?

PlayStation kondigde gisteren aan dat alle officiële accessoires voor de huidige console zullen werken op de PlayStation 5. De racesturen van Thrustmaster en Fanatec zijn producten met een officiële licentie en zullen dus zonder problemen werken op de nieuwe console. Hetzelfde geldt voor zaken als draadloze headsets en alle spullen voor de PlayStation VR. Sony raadt aan voor de zekerheid om per product te onderzoeken of het zal werken op de PS5.

PS4-controller op de PS5

Zelfs je huidige DualShock 4-controller kun je aansluiten op de PS5, alleen werkt deze niet voor de nieuwe PS5-games. Je kunt namelijk ook PS4-spellen op de nieuwe console spelen, en daar kun je dan je oude controller voor gebruiken. Je hebt dus helaas niet automatisch een tweede controller om bij je nieuwe games mee te splitscreenen. Volgens Sony maken de PS5-titels gebruik van alle extra features van de nieuwe DualSense-controller, en hebben ze daarom de oude controller uitgesloten van nieuwe spellen.

De nieuwe PS5-controller is goed voor racegames

Om te beginnen komt de PlayStation 5-controller met haptische feedback, die volgens Sony ‘krachtige sensaties’ toevoegt, zoals het ‘traag rijden met een auto door de modder’. De schouderknoppen zouden nu ook adaptief moeten zijn, zodat je ‘de spanning van je acties voelt, zoals het spannen van een boog om een pijl te schieten’. Voor racegames zou je bijvoorbeeld het gevoel van een rempedaal in de linkerschouderknop van de DualSense-controller kunnen voelen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws