Uitstekend nieuws voor liefhebbers van driecilindergeroffel: de Toyota Aygo is gefacelift. De populaire A-segmenter krijgt een frisse snoet, verbeterde wegligging en een sterkere 1,0-liter benzinemotor, maar wel met minder koppel.
Met de ontzagwekkende vermogenstoename van 3 pk sprint de Toyota Aygo nu in 13,8 seconden naar de 100 km/u (-0,5 seconden). De topsnelheid blijft 160 km/u. Die 2 Nm minder heeft blijkbaar dus geen negatief effect. Oh, en hij is zuiniger dan voorheen.
Motorische verbeteringen aan de Toyota Aygo Facelift
De driecilinder is voorzien van een nieuw injectiesysteem en krijgt bovendien een hogere compressieverhouding. Nieuwe inwendige organen met lagere frictie en een gekoeld ‘Exhaust Gas Recirculation’-systeem (EGR) doen de rest.
Een verbeterde balans-as laat de Aygo stationair fijner lopen. Geen overbodige luxe bij driecilindermotoren. De Toyota Aygo-facelift is ook stiller binnenin.
Toyota paste de wielophanging aan en veranderde de software van de stuurinrichting. Volgens Toyota stuurt de vernieuwde Aygo nu sneller en scherper dan ooit. Het merk voegt bovendien de kleuren Magenta en New Blue toe. De prijzen van de Toyota Aygo-facelift volgen nog.
Reacties