
Uitstekend nieuws voor liefhebbers van driecilindergeroffel: de Toyota Aygo is gefacelift. De populaire A-segmenter krijgt een frisse snoet, verbeterde wegligging en een sterkere 1,0-liter benzinemotor, maar wel met minder koppel.
Met de ontzagwekkende vermogenstoename van 3 pk sprint de Toyota Aygo nu in 13,8 seconden naar de 100 km/u (-0,5 seconden). De topsnelheid blijft 160 km/u. Die 2 Nm minder heeft blijkbaar dus geen negatief effect. Oh, en hij is zuiniger dan voorheen.
Motorische verbeteringen aan de Toyota Aygo Facelift
De driecilinder is voorzien van een nieuw injectiesysteem en krijgt bovendien een hogere compressieverhouding. Nieuwe inwendige organen met lagere frictie en een gekoeld ‘Exhaust Gas Recirculation’-systeem (EGR) doen de rest.
Een verbeterde balans-as laat de Aygo stationair fijner lopen. Geen overbodige luxe bij driecilindermotoren. De Toyota Aygo-facelift is ook stiller binnenin.
Toyota paste de wielophanging aan en veranderde de software van de stuurinrichting. Volgens Toyota stuurt de vernieuwde Aygo nu sneller en scherper dan ooit. Het merk voegt bovendien de kleuren Magenta en New Blue toe. De prijzen van de Toyota Aygo-facelift volgen nog.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De Toyota Aygo X moet het A-segment redden. Hoe gaat dat hem af?

Toyota Aygo X: 1e rij-indruk

Toyota Aygo X is een stoer crossovertje

Toyota Aygo X is de hoop voor stadsauto’s

Zou de Aygo ooit de snelste ter wereld zijn geweest?

Akio Toyoda stopt als baas van Toyota

Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro

Toyota GR maakt zelf een AE86 restomod op waterstof

The Stig rijdt op het TopGear-circuit met een getunede Toyota GR Yaris

Driftige man laat op bergweg zien hoe je (volgens hem) met de Toyota GR Yaris moet rijden

Waarom de Toyota GR86 onze Sportauto van het Jaar 2022 is

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies

Welke Mini is leuker om te rijden: de nieuwe Electric of de oude Cooper?

Helaas: De Volkswagen Up GTI is geschrapt en komt nooit meer terug

Deze originele Fiat 500 met Hayabusa gaat tot 11.000 tpm

Zo klinkt het ‘motorgeluid’ van de elektrische Abarth 500e

De eerste elektrische Abarth krijgt 154 pk en heeft vanbuiten een speaker met motorgeluid

De Mercedes GLE is er nu alleen nog maar als hybride

Ook de Polestar 2 krijgt achterwielaandrijving en meer vermogen (plus een nieuwe neus)

De nieuwe Mercedes-AMG CLA 45 heeft nog steeds de krachtigste viercilinder ter wereld

Het verstandige Volvo stapt ineens weer over op achterwielaandrijving

De elektrische e-tron heet nu Audi Q8 e-tron, om het net even wat verwarrender te maken

Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit

Mazda CX-60 PHEV Takumi review: Heeft Mazda de boot gemist?

Nissan X-Trail e-Power review: Heb je echt geen stekker nodig?

Deze Nissan Ariya gaat van de Noordpool naar de Zuidpool rijden

Nissan heeft een echte versie gebouwd van dit Max-Out concept

De Mazda CX-90 heeft de krachtigste benzinemotor van het merk ooit

Toffer dan een Audi RS 6? Deze Mitsubishi Lancer Evo Wagon heeft 900+ pk

Kun je straks je elektrische BMW naar benzine laten ruiken?

De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht

Rijdt Max Verstappen straks in een elektrische Ford F-150 Lightning met 1.400+ pk?

Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride

Waarom is er geen maximumsnelheid op de Duitse Autobahn? En waarom hier wel?

Reacties