Waarom we voor deze combi gekozen hebben? Simpelweg omdat het origineel het best is. Daarnaast is dit – heel zeker – de best rijdende combinatie. Zo’n 550 pk van de originele super-SUV, de Porsche Cayenne Turbo, met daarachter de 520 pk van een heel groene GT3 RS, een waar circuitbeest waarvan de toerenteller tot 9.000 tpm reikt. De Porsche Cayenne Turbo en 911 GT3 RS zijn het toonbeeld van Duitse efficiëntie, precisie en rijgemak.

De Cayenne heeft Porsche versterkt

De Cayenne werd bij zijn onthulling gezien als heiligschennis en godslastering door ongeveer iedereen die enigszins affiniteit had met Porsche. Het merk maakte alleen sportwagens, zoals de 911. Porsche werd belachelijk gemaakt om het feit dat ze bezig waren met de ontwikkeling van een SUV. Na heel wat updates, want god wat was de eerste generatie lelijk, is het een mooie auto geworden (het moet echter wel je smaak zijn) En belangrijker, de rijprestaties hebben verdomd veel weg van een 911. Het is zelfs een van de beste performance-SUV’s van het moment.

Daarbij weten we vandaag de dag hoe belangrijk de Cayenne (en de Macan) is geweest voor Porsche. Door de spectaculaire verkoop van deze twee auto’s, meer dan de helft van de verkopen was een SUV, had Porsche meer geld om zijn geliefde sportauto’s te ontwikkelen. Zonder de Cayenne hadden we nu nooit de dikke GT3 RS door kunnen ontwikkelen. De Cayenne is de reden dat de 911 überhaupt nog bestaat. Dus bedankt, Cayenne, dat je bestaat.

Porsche redt zich wel

Over de Machtige GT3 hoeven we niet veel te zeggen. Het is een circuitmonster en simpelweg een van de best rijdende auto’s ter wereld. Het ultieme Nürburgring-speeltje. Weet je hoe dingen cliché worden? Doordat ze simpelweg de beste zijn in wat ze moeten doen. Alomtegenwoordigheid kan echt tot grootsheid leiden. Kom maar op, Aanhangers en Aangehangenen. Porsche kan jullie hebben.

Wil jij lezen hoe andere sportwagen/SUV-combinaties het deden, zoals de Bentley Bentayga en Continental GT3? Klik dan hier.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)