
Om de zoveel tijd besluit Brabus dat het even klaar is met al die Mercedessen en proberen ze wat anders. Zoals een Smart, maar of zoiets echt aanslaat bij de fanbase… Brabus kan beter spelen met leuker spul, zoals deze Porsche 911 Turbo S. Het bedrijf noemt deze ruige 911 de Brabus 900 Rocket R en er worden er maar 25 van gebouwd.
Net als bij alle G-klasses mietert Brabus ook bij de Porsche 911 Turbo S een flink lading koolstofvezel over de auto. Dat spul is er niet alleen voor het oog, maar heeft volgens de tuner ook een aerodynamische functie: de onderdelen zijn ontwikkeld aan de hand van tests in de windtunnel. Aan de buitenkant is het lastig om niet naar het carbon te kijken. Het zit op de bumpers, de diffuser, de spoiler en ga zo maar door.
De wielkasten zijn dan weer van kevlar. Deze kasten beschermen die 21- of 22-inch aero-wielen die ook bijdragen aan een betere geleiding van de wind. De schijven die voor de aangescherpte aerodynamica zorgen zijn gemaakt van – inderdaad – koolstofvezel. Het vijfspaaks ontwerp staat de 911 goed, al kunnen we niet hetzelfde zeggen over de aero-wielen. Maar ach, smaken verschillen.
Specificaties van de Porsche 911 Turbo S van Brabus
Waar iedereen het over eens zal zijn, is dat je de prestaties van de speciale 911 op z’n zachtst gezegd riant kunt noemen. De tuner pompt de 3,8-liter boxer – met hulp van een nieuw uitlaatsysteem – op naar 900 pk en 1.000 Nm. Daardoor knal je binnen 2,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en tuf je naar 200 km/u in 7,2 seconden. De topsnelheid is volgens Brabus begrensd op 340 km/u, om de banden te beschermen.
Eenmaal terug op aarde gekomen na zo’n indrukwekkende sprint kijk je om je heen en bevind je je op een duistere plek. De interieur bestaat uit een mix van heel veel koolstofvezel en heel veel zwart leer. Natuurlijk zijn er ook de nodige badges van Brabus om je nog even duidelijk te maken dat dit geen standaard Porsche 911 Turbo S is.
De prijs van de 911 van Brabus
Daar word je nog eens aan herinnerd wanneer je gaat afrekenen. De Duitse prijs van de Brabus 911 is 461.500 euro zonder belastingen. Ter vergelijking: de standaardversie kost minimaal 246.848 euro in Duitsland. Hier betaal je 320.100 euro voor de Turbo S; in België is dat 260.892 euro. Zou jij er extra tonnen voor over hebben om één van de 25 speciale 911’jes te hebben?
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Marc Philipp Gemballa Marsien: offroad-911 met 750+ pk

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld
