
De GTI voor de ongeduldige bestuurder is hier. Niet meer wachten tot je wielen recht staan voordat je op het gas gaat: het is de Volkswagen Golf GTI Performance, met mechanisch sperdifferentieel op de vooras. De reguliere GTI controleert het vermogen al via slimme remingrepen, maar dat haalt het nooit bij een fijn mechanisch sper. En omdat de Volkswagen Golf GTI Performance hiermee zijn vermogen prima kwijt kan, krijg je 15 pk erbij. Altijd fijn.
Het totale vermogen van de Volkswagen Golf GTI Performance komt neer op 245 pk; het koppel bedraagt 370 Nm. Voor de DSG én de handgeschakelde versie duurt de sprint naar 100 km/u 6,2 seconden. Verwacht Volkswagen vliegensvlug vingerwerk van de bestuurder of is de DSG een beetje lui? De topsnelheid is begrensd op 250 km/u (DSG: 248 km/u).
De Performance is voorzien van meer gereedschap die de intensieve gebruiker wil: grotere remschijven (430 millimeter vóór en 310 millimeter achter). Wil je een harder onderstel? Wacht dan even op de vernieuwde GTI Clubsport.
Prijs Volkswagen Golf GTI Performance
De prijzen van de Volkswagen Golf GTI Performance beginnen bij 40.390 euro. Voor de looks hoef je het niet te laten, maar kijk ook zeker even naar de Seat Leon Cupra 300. Die kost 41.600 euro en heeft 55 pk meer.
Meer van TopGear


Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Ooit dit grappige detail bij tellers van snelle Audi’s en Volkswagens gezien?

Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen

Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring

Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

Groene Golf GTI in Nederland heeft een kleur die je nog nooit hebt gezien

Oef: De prijs van de Golf GTI is in 20 jaar tijd verdubbeld

In Duitsland is een Golf GTI leasen veel goedkoper dan een Aygo leasen in Nederland

Volkswagen laat eerste beelden van nieuwe Golf GTI Clubsport zien

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
