
Aanschouw, in alle officieelheid, eindelijk de nieuwe BMW Z4 vanuit alle hoeken. Hij heeft wat weg van de oude Mercedes SLK, of ligt dat aan ons? De BMW Z4 Concept stond krachtiger op z’n pootjes, naar ons idee. Maar, hoe vaker je naar de Z4 kijkt, hoe aangenamer ie wordt.
De BMW Z4 deelt, zoals je weet, zijn platform met de aankomende Toyota Supra. Waarvan we hopen dat de verhoudingen iets beter in orde blijven. Ongeacht wat je van de koets vindt, achter de rits is het allemaal kits. Daar heeft BMW goed zijn best voor gedaan.
Specificaties BMW Z4
De zes-in-lijn (juich hard) produceert 340 pk en in slechts 4,6 seconden sprint deze BMW Z4 M40i naar de 100 km/u. De topsnelheid is ongetwijfeld begrensd op de 250 km/u. De aandrijving gaat naar de achterwielen, waar een M Sport-differentieel de krachten de juiste kant op stuurt. De bestuurder en zijn passagier zitten precies in het midden van de Z4 voor een goede gewichtsverdeling.
Elektronisch instelbare dempers, M Sport-remmen en een relatief lichte softtop (in plaats een van metalen klapdak) getuigen van BMW’s inzet om een goed sturende roadster te maken. Iets wat bij de vorige BMW Z4’s nog weleens niet de prioriteit leek te zijn.
Helemaal hoteldebotel van deze BMW Z4? Dan moet je nog eventjes wachten. De wereldwijde introductie vindt pas plaats in de lente van 2019.
Meer van TopGear


BMW Z4 met 500 pk kost 250.000 euro, maar heeft een unieke feature

Bij deze BMW is de handbak een optie van 15.000 euro – is ie dat waard? (review)

Voor een hoop geld kun jij je BMW Z4 laten ombouwen tot een soort BMW 507

Bij BMW is de handbak springlevend: Je mag nu ook zelf schakelen in de sterkste Z4

Dit is een straatlegale BMW Z4 GT3-racer met een Mercedes-V12 (1.500+ pk!)

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

Infiniti Prototype 10 grijpt terug naar niks

Audi PB18 e-tron: LMP1-racer voor de straat

BMW Z4 lekt volgens traditie

Toyota: hybride beter dan volledig elektrisch

Mercedes-AMG A 45 krijgt driftmodus

Mercedes: ’onpopulaire niche-modellen gaan we schrappen’

De Ferrari Monza is duur en uitverkocht

Citroën: ’Vanaf 2025 zijn al onze auto’s elektrisch’

Mercedes-AMG A 35 is er door de RS 3

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk
