
Het zal je niets verbazen dat Brabus heeft besloten om nóg een Mercedes-AMG G 63 te voorzien van een flinke beurt. Deze keer pakken de Duitse verbouwers met nog meer uit dan alleen een gekietelde Geländewagen. Bij het ‘Deep Blue‘-pakket van de Brabus 900 G-Wagon hoort een boot met twee V8-motoren en een horloge van Panerai, allemaal zo blauw als de oceaan.
‘Stijlvol, elegant, tijdloos – net als de zee’, zo omschrijft Brabus de gepimpte G-klasse. Net als bij de andere Brabus 900-modellen ligt voorin de ‘Brabus Rocket 900‘-motor: een 4,5-liter V8-motor met twee nieuwe turbo’s. Samen zijn die goed voor een vermogen van 900 pk en een koppel van 1.250 Nm. Een sprintje van 0 naar 100 km/u doet de Brabus in 3,7 seconden en de topsnelheid is gelimiteerd op 280 km/u. En dat met een gewicht van 2.500 kilo en de stroomlijn van een blok beton.
Dankzij al het koolstofvezel is de Mercedes-AMG G 63 tien centimeter breder dan een gewone G. Daarnaast staat hij op 24-inch lichtmetalen velgen die afgewerkt zijn in een glanzende zwarte kleur. Dankzij de veersets van KW kan de rijhoogte met 4,5 centimeter toenemen. Ook de uitlaat, die aan de zijkant zit, is nieuw en nu gemaakt van roestvrijstaal. Als je goed je best doet, lichten de pijpjes een beetje op zoals op de foto’s hierboven.
De Deep Blue boot en Panerai horloge
Om je diep blauwe collectie compleet te hebben, dien je dus ook de speedboot en het horloge aan te schaffen. De boot komt in het rijtje van Shadow 900-modellen. Dat wil zeggen dat hij twee 4,6-liter V8-motoren krijgt van ieder 450 pk. Daarmee haalt de speedboot een topsnelheid van 60 knopen, wat gelijk staat aan 111 km/u. Best hard op water. De boot meet elf meter en weegt 4.100 kilo.
Dan nog het horloge. Dat is de Panerai Submersible S Brabus Blue Shadow Edition, zoals ie volledig heet. En die krijgt dezelfde blauwe kleur op de wijzers. In het donker geven die wijzers licht. Panerai maakt er maar 200 en je kunt het horloge ook los kopen trouwens, voor 49.000 euro inclusief belastingen. Wil je het hele pakket van auto, boot en klokje bij elkaar hebben? Dan ben je ongeveer 1,1 miljoen euro kwijt. En daar komt dan nog belasting bij. Oef.
Meer van TopGear


Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit is de duurste bedrijfsauto van Nederland (en het is niet wat je verwacht)

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

De Mercedes G-klasse doet met zijn facelift een poging om aerodynamisch te zijn

Amerikaanse tuner bouwt Mercedes-AMG G 63 om tot pick-up

Dealer verliest in één keer 4 miljoen met 75 Mercedes G 63’s die plots veel minder waard zijn

De Mercedes-AMG G 63 55 Edition viert 55 jaar AMG

Dit spotgoedkope horloge noemen ze ook wel de Toyota Hilux onder de klokjes (en dat is niet alleen positief)

Charles Leclerc jaagt in Ferrari 488 Pista Spider op dieven die zijn horloge hebben gestolen

Bugatti Carbone Limited Edition is de eerste koolstofvezel smartwatch

Echt waar: TAG Heuer brengt speciale Formule 1 Mario Kart-horloges uit

Dit Bugatti-horloge eert de zoon van de oprichter

Bovet Battista: meer bewegende delen dan de auto

Fremantle Highway (die voor Ameland in de fik stond) is opgeknapt en heeft een nieuwe naam

Met dit simpele automobilistentrucje zouden schepen tonnen minder CO2 kunnen uitstoten

Zo bizar groot is de batterij van het grootste elektrische containerschip ter wereld

Nieuw autovrachtschip gebruikt AI om autobranden sneller te detecteren

Deze Fiat 500-boot heeft meer vermogen dan een echte 500

Rijkswaterstaat test met ‘laserbarrière’ als hightech stoplicht

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Moet je een Mercedes laten staan voor deze nieuwe Chinese Omoda 9? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden
