
Het zal je niets verbazen dat Brabus heeft besloten om nóg een Mercedes-AMG G 63 te voorzien van een flinke beurt. Deze keer pakken de Duitse verbouwers met nog meer uit dan alleen een gekietelde Geländewagen. Bij het ‘Deep Blue‘-pakket van de Brabus 900 G-Wagon hoort een boot met twee V8-motoren en een horloge van Panerai, allemaal zo blauw als de oceaan.
‘Stijlvol, elegant, tijdloos – net als de zee’, zo omschrijft Brabus de gepimpte G-klasse. Net als bij de andere Brabus 900-modellen ligt voorin de ‘Brabus Rocket 900‘-motor: een 4,5-liter V8-motor met twee nieuwe turbo’s. Samen zijn die goed voor een vermogen van 900 pk en een koppel van 1.250 Nm. Een sprintje van 0 naar 100 km/u doet de Brabus in 3,7 seconden en de topsnelheid is gelimiteerd op 280 km/u. En dat met een gewicht van 2.500 kilo en de stroomlijn van een blok beton.
Dankzij al het koolstofvezel is de Mercedes-AMG G 63 tien centimeter breder dan een gewone G. Daarnaast staat hij op 24-inch lichtmetalen velgen die afgewerkt zijn in een glanzende zwarte kleur. Dankzij de veersets van KW kan de rijhoogte met 4,5 centimeter toenemen. Ook de uitlaat, die aan de zijkant zit, is nieuw en nu gemaakt van roestvrijstaal. Als je goed je best doet, lichten de pijpjes een beetje op zoals op de foto’s hierboven.
De Deep Blue boot en Panerai horloge
Om je diep blauwe collectie compleet te hebben, dien je dus ook de speedboot en het horloge aan te schaffen. De boot komt in het rijtje van Shadow 900-modellen. Dat wil zeggen dat hij twee 4,6-liter V8-motoren krijgt van ieder 450 pk. Daarmee haalt de speedboot een topsnelheid van 60 knopen, wat gelijk staat aan 111 km/u. Best hard op water. De boot meet elf meter en weegt 4.100 kilo.
Dan nog het horloge. Dat is de Panerai Submersible S Brabus Blue Shadow Edition, zoals ie volledig heet. En die krijgt dezelfde blauwe kleur op de wijzers. In het donker geven die wijzers licht. Panerai maakt er maar 200 en je kunt het horloge ook los kopen trouwens, voor 49.000 euro inclusief belastingen. Wil je het hele pakket van auto, boot en klokje bij elkaar hebben? Dan ben je ongeveer 1,1 miljoen euro kwijt. En daar komt dan nog belasting bij. Oef.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Heeft de politie echt de klopjacht geopend op dikke G-klasses in Nederland?

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Lego komt met een spannend 18+ setje van een rijp model

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Dit is de duurste bedrijfsauto van Nederland (en het is niet wat je verwacht)

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

De Mercedes G-klasse doet met zijn facelift een poging om aerodynamisch te zijn

Amerikaanse tuner bouwt Mercedes-AMG G 63 om tot pick-up

Dealer verliest in één keer 4 miljoen met 75 Mercedes G 63’s die plots veel minder waard zijn

De Mercedes-AMG G 63 55 Edition viert 55 jaar AMG

Charles Leclerc jaagt in Ferrari 488 Pista Spider op dieven die zijn horloge hebben gestolen

Bugatti Carbone Limited Edition is de eerste koolstofvezel smartwatch

Echt waar: TAG Heuer brengt speciale Formule 1 Mario Kart-horloges uit

Dit Bugatti-horloge eert de zoon van de oprichter

Bovet Battista: meer bewegende delen dan de auto

Rolls-Royce en Bovet: horloges voor bij je Boat Tail

Fremantle Highway (die voor Ameland in de fik stond) is opgeknapt en heeft een nieuwe naam

Met dit simpele automobilistentrucje zouden schepen tonnen minder CO2 kunnen uitstoten

Zo bizar groot is de batterij van het grootste elektrische containerschip ter wereld

Nieuw autovrachtschip gebruikt AI om autobranden sneller te detecteren

Deze Fiat 500-boot heeft meer vermogen dan een echte 500

Rijkswaterstaat test met ‘laserbarrière’ als hightech stoplicht

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken
