
De zilverkleurige Golf op de foto’s ziet er wel uit als een GTI, maar hij voelt zich eigenlijk meer TDI. Met de eerste en enige eigenaar achter het stuur reed deze GTI in bijna twintig jaar een afstand van 450.000 kilometer. Is dat jaloers gehakkel van 1.9 TDI’s dat we daar horen? Na al die jaren trouwe dienst werd de Golf 4 GTI vorige week omgeruild voor een nieuwer exemplaar.
De Volkswagen Golf 4 GTI Edition legde de kleine half miljoen kilometer af zonder al te veel problemen, zegt dealer Van den Udenhout. De auto is daar nieuw gekocht en ook al die jaren onderhouden. De koppeling is ooit vervangen en er is ooit schade rechtsvoor gerepareerd, maar de 1,8-liter turbomotor is al die tijd dicht gebleven. ‘200.000 kilometer zou je ook geloven, als je hem ziet’, zegt een verkoopadviseur.
De nieuwe GTI draagt een Audi-kleur
De GTI-rijder ging dit keer niet voor een nieuwe, maar voor een gebruikte Golf 7 GTI uit 2018. Wel is het een bijzonder exemplaar. Volgens de dealer is deze GTI destijds voor een ‘behoorlijke meerprijs’ door Volkswagen gespoten in de Audi-kleur Sonoma Green – deze kleur zie je geregeld op RS’jes. Bovendien is het een Performance met 245 pk. Verder heeft de Golf 7 stoffen bekleding en een handbak – de enige twee juiste keuzes.
De oude Golf GTI met meer dan 450.000 kilometer is verkocht aan een ander autobedrijf. We hebben hem nog niet gespot op de bekendere autoverkoopwebsites. Zodra hij te koop zou verschijnen, is het de GTI met de hoogste kilometerstand die je in Nederland kunt kopen. Durf jij deze GTI met TDI-aspiraties naar de 1 miljoen te rijden?
Eén reactie op “Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Waarom de eerste Volkswagen Golf R32 beter is dan de huidige Golf R

Volkswagen Golf R32 rijdt op pijnlijke wijze zijn motor kapot in te diep water

Bestuurder van VW Golf schakelt vijf politieauto’s uit tijdens achtervolging

Golf vlucht zonder verlichting voor politie

VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn

VW Golf crasht hard op Scheivlak

Ooit dit grappige detail bij tellers van snelle Audi’s en Volkswagens gezien?

Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen

Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring

Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Volkswagen Golf crasht op bijzondere wijze op rotonde

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

Groene Golf GTI in Nederland heeft een kleur die je nog nooit hebt gezien

Oef: De prijs van de Golf GTI is in 20 jaar tijd verdubbeld

In Duitsland is een Golf GTI leasen veel goedkoper dan een Aygo leasen in Nederland

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Volkswagen leende een ‘eng’ trucje van 500 jaar geleden voor de koplampen van deze goedkope VW

In Duitsland waarschuwen ze voor ‘nieuwe boetemethode’ (en dat is voor Nederland best grappig)

Huis te duur? Blijkbaar kun je langs de snelweg gratis wonen in Nederland

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

De overheid zoekt 24.000 (!) nieuwe auto’s, waaronder misschien weer Porsches

Heb ook een golf4 gti gehad, bij verkoop stond de teller over de 230k km, het 1.8T blok was het beste aan die auto, want voor de rest was deze editie van de gti toch wel een teleurstelling. De kwaliteit van de andere onderdelen liet toch wel veel te wensen over, zo moest het motortje van de electrische ramen regelmatig vervangen worden want dat ging echt heel veel stuk. Op papier best wel mooie cijfers, maar was gewoon veel te zwaar waardoor elke vorm van spotiviteit ontbrak. Vele malen heb ik mijn Golf2 gti gemist.